Πρωτότυπος Τίτλος:
Δραστηριότητες για την καλλιέργεια της δημιουργικότητας σε παιδιά με ΔΑΦ
Συγγραφέας:
Θεοδοσίου, Άρτεμις-Aναστασία, Theodosis
Επιβλέπων καθηγητής:
Ζμπάινος, Δημήτριος
Περίληψη:
Γιατί η δημιουργικότητα είναι σημαντική; Η απάντηση βρίσκεται στις ραγδαίες αλλαγές που συμβαίνουν και ότι ο κόσμος έρχεται διαρκώς αντιμέτωπος με πρωτόγνωρες προκλήσεις και καταστάσεις απαιτώντας καινούργιους τρόπους σκέψης. Η δημιουργικότητα έρχεται να κατακτήσει την θέση της σε μια από τις βασικές δεξιότητες του 21ου αιώνα καθώς αποτελεί πρόδρομο της προσωπικής ανάπτυξης και εξέλιξης του καθενός. Συνεπώς, σε παγκόσμιο επίπεδο η καλλιέργεια των δεξιοτήτων της δημιουργικής σκέψης αποτελεί προτεραιότητα στον χώρο της εκπαίδευσης. Αναλογίζοντας κανείς τα δημιουργικά επιτεύγματα, τις δημιουργικές πράξεις είναι δύσκολο να μην γίνει η σύνδεση ότι στην βάση τους βρίσκεται η γνωστική λειτουργία του ανθρώπινου νου. Προσεγγίζοντας την γνωστική θεώρηση της δημιουργικής διεργασίας, έρευνες φανερώνουν την αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που εστιάζουν στην καλλιέργεια των γνωστικών μηχανισμών που προάγουν την αποκλίνουσα και συγκλίνουσα σκέψη αποσκοπώντας στην δημιουργική σκέψη. Η παρούσα εργασία αφορά τον σχεδιασμό ενός ανάλογου προγράμματος προσαρμοσμένο σε μια περίπτωση μαθητή της Γ’ δημοτικού στο φάσμα του αυτισμού λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες, δυσκολίες και τα δυνατά σημεία της περίπτωσης αυτής. Το πρόγραμμα που προτείνεται βρίσκεται σε θεωρητική βάση και σκόπιμο είναι κατά την υλοποίησή του να ληφθούν υπόψη οι προβληματισμοί που τίθενται σε συνδυασμό με τις προτάσεις αντιμετώπισής τους. Η παρέμβαση αυτή φιλοδοξεί να φανεί χρήσιμη και αποτελεσματική προκειμένου να αναδείξει το μέγιστο των δυνατοτήτων του μαθητή με αυτισμό και να τον μυήσει στις δεξιότητες ενός δημιουργικού τρόπου σκέψης και δράσης.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-11-23
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Εκπαιδευτική ψυχολογία
Λοιπά Θέματα:
Δημιουργικότητα - Μελέτη και διδασκαλία
Λέξεις-κλειδιά:
πρόγραμμα καλλιέργειας της δημιουργικότητας, γνωστική προσέγγιση, ΔΑΦ, Δημιουργικότητα
Άδεια χρήσης:
Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0