Κίνητρα των Τουριστών για την Επιλογή Διαμονής σε Καταλύματα Airbnb

Πτυχιακή Εργασία 23953 323 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Κίνητρα των Τουριστών για την Επιλογή Διαμονής σε Καταλύματα Airbnb
Συγγραφέας:
Χατζογιαννάκης, Νικηφόρος, Νεκτάριος
Επιβλέπων καθηγητής:
Σαΐτη, Άννα
Περίληψη:
Σχεδόν κάθε μέρα, χιλιάδες τουρίστες επιλέγουν να μην διανυχτερεύσουν σε ένα παραδοσιακό κατάλυμα όπως ένα ξενοδοχείο, με αποτέλεσμα να καταφεύγουν σε μια εναλλακτική λύση, στην οποία είναι πρόθυμοι να πληρώσουν να μείνουν στο σπίτι ενός ξένου, το οποίο μπορεί οποιοσδήποτε να βρει σε μια διαδικτυακή πλατφόρμα με το όνομα Airbnb. Η Airbnb είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα μέσω της οποίας άνθρωποι από όλο τον κόσμο έχουν την δυνατότητα να νοικιάσουν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ένα απλό διαμέρισμα μέχρι ένα κάστρο. Συνάμα, άλλοι επιλέγουν να εκμεταλλευτούν ακίνητα που έχουν στην ιδιοκτησία τους και έτσι να γίνουν «οικοδεσπότες» στην πλατφόρμα Airbnb, προσφέροντας έτσι ένα κατάλυμα σε κάθε ενδιαφερόμενο τουρίστα με το ανάλογο ποσό. Η Airbnb ιδρύθηκε το 2008 και έχει γνωρίσει μεγάλη ανάπτυξη τα τελευταία χρονιά, σε σημείο που να δημιουργούνται πολλές συζητήσεις όσον αφορά τις τρέχουσες αλλά και τις μελλοντικές επιπτώσεις στον παραδοσιακό τομέα διαμονής.
Σκοπός της συγκεκριμένης ερευνητικής μελέτης είναι να παρουσιαστούν και εντοπιστούν τα κυρία κίνητρα των τουριστών που επιλέγουν να διανυχτερεύσουν σε ένα κατάλυμα της εταιρίας Airbnb, καθώς και τα κίνητρα εκείνων των τουριστών που δεν έχουν κάνει κράτηση σε κάποιο κατάλυμα από την συγκεκριμένη πλατφόρμα για την πραγματοποίηση των διακοπών τους.
Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε είναι η ποσοτική προσέγγιση και χρησιμοποιήθηκε ως ερευνητικό εργαλείο το ερωτηματολόγιο. Το δείγμα αποτελούνταν από 152 τυχαία άτομα από όλη την Ελλάδα. Το στατιστικό πρόγραμμα που χρησιμοποιήθηκε για την στατιστική ανάλυση των δεδομένων είναι το πρόγραμμα STATA της StataCorp, μέσω του οποίου έγινε δυνατή η διεξαγωγή της περιγραφικής και επαγωγικής στατιστικής.
Διαπιστώθηκε ότι από όσους ερωτηθέντες δήλωσαν ότι έχουν χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα Airbnb, ο βασικότερος παράγοντας ήταν οι χαμηλότερες/οικονομικοτερες τιμές που προσφέρει η πλατφόρμα. Επίσης, ότι ερωτηθέντες οι όποιοι δήλωσαν ότι δεν είναι χρηστές της πλατφόρμας Airbnb, οι περισσότεροι γνωστοποίησαν ως βασικό λόγο ότι θεωρούν τις υπηρεσίες των ξενοδοχείων ποιοτικότερες σε σχέση με αυτές που προσφέρουν οι οικοδεσπότες Airbnb. Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι μεγάλο μέρος των ερωτηθέντων κάνει χρήση του διαδικτύου για πληροφόρηση και ενημέρωση, για την πραγματοποίηση τραπεζικών (internet banking) ή άλλων οικονομικών συναλλαγών και για την πραγματοποίηση αγορών (e-shopping). Συνάμα, διαπιστώθηκε ότι οι περισσότεροι από τους ερωτηθέντες απάντησαν ότι οργανώνουν τις διακοπές του μέσω διαδικτύου. Επιπρόσθετα, όσον αφορά τα χαρακτηριστικά ενίσχυσαν την απόφασή των ερωτηθέντων που είναι χρηστές της πλατφόρμας ώστε να διαμείνουν σε ένα κατάλυμα Airbnb, τα πιο σημαντικά ήταν οι καλύτερες τιμές ενοικίασης του καταλύματος, η τοποθεσία καταλύματος, ο αριθμός κριτικών των πελατών για τον οικοδεσπότη και η απόσταση από το κέντρο της πόλης. Τέλος, τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά των ερωτηθέντων που δεν είναι χρηστές της πλατφόρμας με τα οποία θα επηρεαζόταν η απόφασή τους εάν ήταν να διαμείνουν σε ένα κατάλυμα Airbnb είναι η καθαριότητα, ο αριθμός κριτικών των πελατών για τον οικοδεσπότη, η τοποθεσία καταλύματος, οι καλύτερες τιμές ενοικίασης του καταλύματος, η περισσότερη ασφάλεια και οι περισσότερες ανέσεις.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-11-02
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Οικιακή οικονομία
Λοιπά Θέματα:
Τουρισμός - Ελλάδα
Λέξεις-κλειδιά:
Τουρισμός, διαδίκτυο, Ανταλλαγή Σπιτιών, Οικονομία Διαμοιρασμού, Αιρβνβ
Περιγραφή:
158 σ.,πίν.,διαγρ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

NikiforosChatzogiannakis.pdf

2 MB