Οι παράγοντες που επηρεάζουν τις αποφάσεις των καταναλωτών για την αγορά των βιολογικών προϊόντων

Πτυχιακή Εργασία 23941 469 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι παράγοντες που επηρεάζουν τις αποφάσεις των καταναλωτών για την αγορά των βιολογικών προϊόντων
Συγγραφέας:
Μαδεμλή, Μαρία, Χρήστος
Επιβλέπων καθηγητής:
Παστραπά, Ελένη
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι να διερευνήσει τους παράγοντες που επηρεάζουν τις αποφάσεις των καταναλωτών για την αγορά των βιολογικών προϊόντων. Για την υλοποίηση του σκοπού της εργασίας πραγματοποιήθηκε δειγματοληπτική έρευνα, τον Μάρτιο του 2020, με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε δείγμα 512 ατόμων, τα οποία ερωτήθηκαν για τις καταναλωτικές τους συνήθειες ως προς τα βιολογικά προϊόντα μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας google forms. Η επεξεργασία των αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε με τη χρήση πινάκων διπλής εισόδου, συσχετίσεων και διατάξιμης λογιστικής παλινδρόμησης μέσω του προγράμματος STATA 12.

Όσον αφορά τα αποτελέσματα της έρευνας αποδείχτηκε ότι η πλειοψηφία των ερωτηθέντων καταναλώνουν σπάνια βιολογικά προϊόντα, με κύριες κατηγορίες τα φρούτα και τα λαχανικά βιολογικής προέλευσης. Όσο αυξάνονται τα μέλη του νοικοκυριού καθώς και το μηνιαίο εισόδημα είναι μικρή η πιθανότητα αύξησης της κατανάλωσης βιολογικών προϊόντων. Όσον αφορά τους παράγοντες επιρροής, οι καταναλωτές που ενδιαφέρονται για την υγεία τους, εμπιστεύονται τα βιολογικά προϊόντα και εμφανίζουν θετική αγοραστική τάση ως προς αυτά, έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να αυξήσουν την κατανάλωσή τους. Επιπλέον, η διαθεσιμότητα των βιολογικών προϊόντων επηρεάζει σημαντικά τη συχνότητα κατανάλωσής τους. Τέλος, τα νοικοκυριά με εξαρτώμενα μέλη κάτω των 15 ετών είναι πιθανότερο να αυξήσουν την κατανάλωση βιολογικών προϊόντων. Ωστόσο, όσο αυξάνονται τα μέλη του νοικοκυριού τόσο λιγότερο πιθανό είναι να αυξήσουν την κατανάλωση βιολογικών προϊόντων.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-11-02
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Οικιακή οικονομία
Λοιπά Θέματα:
Προϊόντα, Βιολογικά
Καταναλωτική συμπεριφορά
Λέξεις-κλειδιά:
κατανάλωση, αγοραστική συμπεριφορά, βιολογικά προϊόντα
Περιγραφή:
101 σ.,πίν.,διαγρ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

MariaMademli.pdf

1 MB