Στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τη διαχείριση κρίσεων σε σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της περιφέρειας της Κεντρικής Μακεδονίας

Μεταπτυχιακή Εργασία 21769 393 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τη διαχείριση κρίσεων σε σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της περιφέρειας της Κεντρικής Μακεδονίας
Συγγραφέας:
Καρασαββίδου, Ευστρατία, Ελευθέριος
Επιβλέπων καθηγητής:
Σαΐτης, Χρίστος
Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα προσπαθεί να μελετήσει κατά πόσο τα δημόσια σχολεία της περιφέρειας της Κεντρικής Μακεδονίας είναι έτοιμα να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά μια κρίση, που θα μπορούσε να εκδηλωθεί στο σχολικό περιβάλλον. Κάθε σχολική μονάδα, προκειμένου να εκπληρώσει τους στόχους της, που είναι η πνευματική και ψυχική υγεία και ασφάλεια των παιδιών, πρέπει να διακρίνεται για το ασφαλές της περιβάλλον. Η δημιουργία ενός ασφαλούς σχολικού περιβάλλοντος, απαιτεί την συνεργασία των αρμόδιων αρχών και της εκπαιδευτικής κοινότητας, Αφού πρώτα γίνει βιβλιογραφική επισκόπηση, για την διαδικασία αποτελεσματικής αντιμετώπισης κρίσιμων καταστάσεων και παρουσίαση ερευνών, που έλαβαν χώρα στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, θα προσπαθήσουμε στην συγκεκριμένη μελέτη να παρουσιάσουμε τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την οργάνωση και διαχείριση κρίσεων. Ως εργαλείο, για την διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών, χρησιμοποιήθηκε το ανώνυμο ερωτηματολόγιο, που διαμορφώθηκε προκειμένου να εξυπηρετήσει τους σκοπούς της έρευνας. Η έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Κεντρικής Μακεδονίας δεν έχουν προετοιμαστεί κατάλληλα για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών, καθώς οι σχολικές μονάδες δεν είναι επαρκώς εξοπλισμένες, οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν επιμορφωθεί κατάλληλα, δεν έχουν αναπτυχθεί σε μεγάλα ποσοστά σχέδια αντιμετώπισης κρίσεων και δεν υπάρχει υποστήριξη από τους κρατικούς φορείς και τις αρμόδιες υπηρεσίες. Παράλληλα παρατηρήθηκε πως το σχολείο δεν θεωρείται χώρος, που συγκεντρώνει τις προϋποθέσεις ενός ασφαλούς και υγιεινού εργασιακού περιβάλλοντος. Προκειμένου λοιπόν, μια σχολική μονάδα να καταστεί αποτελεσματική και να αντιμετωπίσει άμεσα τις κρίσεις πρέπει να αναπτύξει κουλτούρα πρόληψης.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-04-16
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Εκπαίδευση
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Λοιπά Θέματα:
Εκπαίδευση - Ελλάδα
Σχολεία - Διοίκηση και οργάνωση
Λέξεις-κλειδιά:
σχολικό περιβάλλον, ετοιμότητα, πρόληψη, διαχείριση κρίσεων
Περιγραφή:
133 σ.,πίν.,διαγρ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

EfstratiaKarasavvidou.pdf

2 MB