Ο ρόλος του κήπου στην διαμόρφωση των αντιλήψεων για τα φυτά σε δείγμα Ελλήνων μαθητών του γυμνασίου

Πτυχιακή Εργασία 9522 704 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Ο ρόλος του κήπου στην διαμόρφωση των αντιλήψεων για τα φυτά σε δείγμα Ελλήνων μαθητών του γυμνασίου
Συγγραφέας:
Ζακαμπλούκ, Όλγα
Επιβλέπων καθηγητής:
Αμπελιώτης, Κωνσταντίνος
Περίληψη:
Στην παρούσα εργασία επιχειρείται να ανιχνευτεί ο ρόλος του κήπου στην διαμόρφωση των αντιλήψεων για τα φυτά σε δείγμα των ελλήνων μαθητών του γυμνασίου. Το θεωρητικό πλαίσιο στο οποίο κινήθηκε η διεξαγωγή της έρευνας περιλαμβάνει κυρίως τις δομικές έννοιες και τις εφαρμογές της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, καθώς η διάπλαση των αντιλήψεων των μαθητών βρίσκεται στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής πράξης. Στο δείγμα των 100 μαθητών του γυμνασίου χορηγήθηκαν 2 ψυχομετρικές κλίμακες: το ερωτηματολόγιο δημογραφικών στοιχείων, το ερωτηματολόγιο αντιλήψεων των παιδιών για τα φυτά (PAS–29) με στόχο τον προσδιορισμό της επίδρασης του κήπου στην στάση των παιδιών, την καταγραφή των δημογραφικών στοιχείων και τον εντοπισμό πιθανών συσχετίσεων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των στατιστικών μετρήσεων τα παιδιά που μεγαλώνουν σε σπίτι με κήπο ενδιαφέρονται περισσότερα για τα φυτά. Οι συγκρίσεις μεταξύ των δύο φύλων αποτυπώνουν την εικόνα κατά την οποία τα κορίτσια είναι πιο πρόθυμα να αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με τα φυτά. Επίσης επιβεβαιώθηκε η συσχέτιση ανάμεσα στην συχνότητα επίσκεψης των πάρκων και την θετική στάση απέναντι στα φυτά. Τέλος, διαπιστώθηκε η συνάφεια μεταξύ της συμμετοχής στις κηπουρικές δραστηριότητες και της εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τα δέντρα και τα φυτά.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2013-07-11
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Περιβαλλοντική εκπαίδευση
Λοιπά Θέματα:
Κηπουρική
Μάθηση - Στην παιδική ηλικία
Φυτά
Παιδιά και περιβάλλον
Λέξεις-κλειδιά:
Κήπος, κηπουρική, φυτά, περιβαλλοντική εκπαίδευση
Περιγραφή:
67 σ. : εικ., πίν., διαγρ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0