Μια ποιοτική διερεύνηση των γνωστικών κοινωνικών και συναισθηματικών εμπειριών Ελλήνων χαρισματικών μαθητών

Μεταπτυχιακή Εργασία 9461 747 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Μια ποιοτική διερεύνηση των γνωστικών κοινωνικών και συναισθηματικών εμπειριών Ελλήνων χαρισματικών μαθητών
Συγγραφέας:
Κυρίτση, Αναστασία
Περίληψη:
Τα χαρισματικά και ταλαντούχα παιδιά, όπως και κάθε τι μοναδικό και εξαιρετικό, αντιμετωπίζονται κατά κανόνα ως «φαινόμενο» προς έρευνα. Οι υπάρχουσες μελέτες εστιάζουν κυρίως στο πώς αντιλαμβάνονται την χαρισματικότητα οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί. Τα ίδια τα παιδιά παραμένουν «terra incognita». Οι εξαιρέσεις, που επιβεβαιώνουν τον κανόνα των πολλών ομοίων και μάλιστα σ’ έναν κόσμο, στον οποίο «οι διαφορετικοί» ενδεχομένως να μην μπορούν να βρουν τη θέση τους.
Η παρούσα έρευνα επικεντρώνεται, μέσω συνεντεύξεων, στα χαρισματικά και ταλαντούχα παιδιά, από διάφορες περιοχές της Ελλάδας, που διαπρέπουν στους τομείς της Αστρονομίας, της Μουσικής, των Μαθηματικών, της Λογοτεχνίας και του Αθλητισμού. Το κύριο στοιχείο τη μελέτης αυτής, είναι τα χαρισματικά παιδιά και πώς τα ίδια βλέπουν τον εαυτό τους και τις ξεχωριστές τους ικανότητες. Από μικρή ηλικία, αντιλαμβάνονται, ότι δεν είναι όπως όλα τα υπόλοιπα παιδιά. Προχωρούν πιο γρήγορα, έχουν εκπληκτικές επιδόσεις σε συγκεκριμένους τομείς και καλούνται να παρακολουθήσουν ένα εκπαιδευτικό σύστημα και αναλυτικά προγράμματα σπουδών, που μάλλον, δεν συμπεριλαμβάνουν, άτομα με τις δικές τους δυνατότητες, στο σχεδιασμό τους. Θεωρούν κάποιες φορές, ότι κινούνται μέσα
στην μετριότητα του σχολείου, ενώ οι δικές τους ανάγκες για μάθηση, είναι υψηλότερες και σίγουρα διαφορετικές. Ο τρόπος που βιώνουν αυτή την πραγματικότητα, η σχέση τους με την οικογένεια, τους φίλους, αλλά και πόσο επηρεάζει η χαρισματικότητα τις επιδιώξεις τους, το μέλλον τους, τη ζωή τους γενικότερα, είναι το κυρίαρχο σημείο.
Τα χαρισματικά και ταλαντούχα παιδιά ζουν σε μια κοινωνία, που τείνει οτιδήποτε ξεφεύγει, από την ομοιομορφία, να το βάζει στο περιθώριο, ίσως επειδή φοβάται τη δύναμη του μυαλού τους. Το θέμα όμως δεν είναι ούτε η εξιδανίκευση, ούτε η απόρριψη, αλλά η ισορροπία. Η μελέτη αυτή, προσπαθεί να καταγράψει, μέσα από τα λόγια και τις σκέψεις τους, τα ίδια τα παιδιά, που τοποθετούν τον εαυτό τους.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2011-04-05
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Λοιπά Θέματα:
Χαρισματικά παιδιά - Εκπαίδευση - Ελλάδα
Gifted children - Education - Greece
Περιγραφή:
251 σ., πίν.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

, kyritsi_anastasia.pdf