Τα καταναλωτικά πρότυπα και η βιωσιμότητα: αντίθετες ή συμβατές έννοιες;

Πτυχιακή Εργασία 9393 860 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Τα καταναλωτικά πρότυπα και η βιωσιμότητα: αντίθετες ή συμβατές έννοιες;
Συγγραφέας:
Μπουζούκη, Άννα
Επιβλέπων καθηγητής:
Μαλινδρέτος, Γεώργιος
Περίληψη:
Η παρούσα πτυχιακή εργασία, πραγματοποιήθηκε στo πλαίσιο των σπουδών μου στο τμήμα Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας και έχει ως σκοπό τη μελέτη της καταναλωτικής συμπεριφοράς και των καταναλωτικών προτύπων, αλλά και το βαθμό στον οποίο τα πρότυπα αυτά είναι ή όχι συμβατά με τη βιωσιμότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Η εμπειρική έρευνα βασίστηκε στην ανάλυση των απαντήσεων 186 καταναλωτών. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε, με χρήση ερωτηματολογίων κλειστού τύπου, τα οποία μοιράστηκαν στην περιοχή της Λάρισας και της Αττικής τη χρονική περίοδο Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου 2013. Μετά τη συγκέντρωση των ερωτηματολογίων ακολούθησε η επεξεργασία των δεδομένων με τη χρήση του SPSS 19.0 και τα εμπειρικά αποτελέσματα που προέκυψαν παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι γυναίκες είναι περισσότερο ενημερωμένες και ευαισθητοποιημένες για θέματα βιωσιμότητας, ανακύκλωσης, επαναχρησιμοποίησης από ότι οι άντρες. Τα άτομα μικρότερης ηλικίας είναι περισσότερο δραστηριοποιημένα και ευαισθητοποιημένα σε θέματα βιώσιμης κατανάλωσης από τους υπόλοιπους. Πιστεύουν ότι η αλλαγή θα προκύψει από την προσωπική αλλαγή του καθενός ξεχωριστά, ενώ οι μεγαλύτερες ηλικίες θεωρούν τις κυβερνήσεις υπεύθυνες για τη βιωσιμότητα. Γενικά, το πρώτο χαρακτηριστικό στο οποίο λαμβάνεται υπόψη είναι η χαμηλή τιμή ενός αγαθού, ενώ οι γυναίκες φαίνεται ότι δίνουν σημασία και στην ποιότητα, σε μεγαλύτερο βαθμό από ότι οι άντρες. Επιπλέον, όσο μεγαλύτερο είναι το επίπεδο εκπαίδευσης, τόσο μεγαλύτερη και η ενεργοποίηση των καταναλωτών για βιώσιμες πρακτικές. Όσον αφορά το εισόδημα, φαίνεται ότι όσο χαμηλότερο είναι, τόσο πιο αυξημένες είναι οι ανάγκες των καταναλωτών για ικανοποίηση βασικών αναγκών τους, όπως η διατροφή.
Η διαμόρφωση μιας περισσότερο βιώσιμης κατάστασης είναι γεγονός. Παρόλα αυτά, τα αίτια της δεν είναι διακριτά, καθώς έχει προκύψει από μία αλληλεπίδραση της αυξημένης ευαισθητοποίησης για τα σύγχρονα προβλήματα, με την υφιστάμενη οικονομική κρίση.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2013-07-10
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Διαχείριση νοικοκυριού. Εκπαίδευση καταναλωτών
Βιώσιμη Ανάπτυξη
Λοιπά Θέματα:
Αειφορική ανάπτυξη
Καταναλωτική συμπεριφορά
Επιχειρήσεις - Περιβαλλοντικές απόψεις
Εφοδιαστική
Λέξεις-κλειδιά:
Καταναλωτής, καταναλωτική συμπεριφορά, βιώσιμη ανάπτυξη
Περιγραφή:
143 σ. : εικ., πίν., διαγρ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0