Περίληψη:
Ο κίνδυνος από την εκδήλωση φυσικών καταστροφών αποτελεί ένα ενιαίο και αναπόσπαστο τμήμα της ζωής πολλών ανθρώπων. Η έκταση των συνεπειών μιας φυσικής καταστροφής είναι αντιστρόφως ανάλογη με το επίπεδο συνειδητοποίησης του πληθυσμού. Εάν οι πολίτες γνωρίζουν πώς να προστατευθούν και προσαρμόσουν τον τρόπο ζωής τους σύμφωνα με αυτό, το μέγεθος της καταστροφής θα είναι μικρότερο. Για το λόγο αυτό, είναι ιδιαίτερα σημαντική η εκπαίδευση σε ζητήματα σχετικά με τις φυσικές καταστροφές. Η σωστή και άρτια κατάρτιση των μαθητών σχετικά με τη διαχείριση φυσικών καταστροφών κρίνεται ως αναγκαία για την ανατροφή συνειδητοποιημένων πολιτών.
Στην εργασία αυτή αναλύονται η σκοπιμότητα και τα κριτήρια επιτυχίας των εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τις φυσικές καταστροφές. Στη συνέχεια, γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στο ρόλο, τη φιλοσοφία και τη δράση που έχουν αναπτύξει οι διεθνείς οργανισμοί στον τομέα της εκπαίδευσης για τις φυσικές καταστροφές. Τέλος, παρατίθεται η υφιστάμενη κατάσταση στην Ελλάδα σχετικά με τη δράση των αρμόδιων φορέων και το υπάρχον εκπαιδευτικό υλικό για την εκπαίδευση και ενημέρωση των μαθητών σε ζητήματα φυσικών καταστροφών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση καθώς και μια προσπάθεια αξιολόγησης των ανωτέρω στηριζόμενοι στη δομή και τα θεωρητικά ζητήματα που αναπτύχθηκαν στο θεωρητικό μέρος της εργασίας.