Περίληψη:
Η συγκεκριμένη έρευνα μελετά τις αντιλήψεις των καταναλωτών για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και τους παράγοντες που τις επηρεάζουν. Για την εμπειρική ανάλυση πραγματοποιήθηκε έρευνα σε δείγμα 464 καταναλωτών, την περίοδο Απρίλιος-Ιούνιος 2013, χρησιμοποιήθηκε η παραγοντική ανάλυση, η εκτίμηση οικονομετρικών υποδειγμάτων και η πολυμεταβλητή ανάλυση διακύμανσης. Οι ενότητες που εξετάστηκαν αφορούσαν i) στα δημογραφικά χαρακτηριστικά, ii) στο επίπεδο γνώσης της ΕΚΕ iii) στη διάκριση των διαστάσεων της ΕΚΕ, iv) στις μεταβλητές που σχετίζονται με την καταναλωτική συμπεριφορά και την υποστήριξη δράσεων ΕΚΕ και v) στη συμπεριφορά των καταναλωτών σε διαφορετικές υποθετικές προτάσεις. Από τα εμπειρικά αποτελέσματα προέκυψε ότι: i) οι καταναλωτές με υψηλό μορφωτικό επίπεδο είναι πιο εξοικειωμένοι με την έννοια της ΕΚΕ, ii) οι καταναλωτές διακρίνουν τις οικονομικές, νομικές-ηθικές και φιλανθρωπικές ευθύνες των επιχειρήσεων, iii) η ΕΚΕ συνδέεται άμεσα με τον περιβαλλοντικό τομέα, iv) η ενημερότητα των καταναλωτών, σε σχέση με τις δράσεις ΕΚΕ μιας επιχείρησης, έχει πολλαπλή επίδραση στην καταναλωτική συμπεριφορά, v) οι καταναλωτές υποστηρίζουν περισσότερο τις περιβαλλοντικά υπεύθυνες επιχειρήσεις από τις οποίες προκύπτει έμμεσο όφελος για αυτούς, vi) οι επιχειρήσεις που επικοινωνούν τις δράσεις τους, βελτιώνουν την εικόνα τους vii) η ηθική επιχειρησιακή συμπεριφορά έχει επίδραση στις συμπεριφορικές προθέσεις των καταναλωτών viii) οι καταναλωτές που αγοράζουν προϊόντα με βάση την τιμή και τη διαφήμιση, δεν γνωρίζουν για την ΕΚΕ.