Περίληψη:
Η εργασιακή ικανοποίηση είναι «η ουσιαστική αντίδραση του ατόμου που είναι αποτέλεσμα της αποτίμησης που κάνει το ίδιο το άτομο μεταξύ του ρόλου του στην εργασία και της εξουσίας που αυτό έχει». Συνδέεται με πολλά δημογραφικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών, κυρίως το φύλο και τα προσόντα αλλά και με τα χρόνια υπηρεσίας και τον τομέας εργασίας. Ταυτόχρονα, ένας εξίσου σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει την εργασιακή ικανοποίηση είναι το εργασιακό άγχος. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να μελετηθεί την εργασιακή ικανοποίηση και το εργασιακό άγχος των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην γ΄ Εκπαιδευτική Διεύθυνση Αθηνών. Επιπλέον, έγινε προσπάθεια να ερευνηθεί κατά πόσο τα προσωπικά χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού επηρεάζουν την εργασιακή του ικανοποίηση και το εργασιακό άγχος και τέλος να ελεγχθεί η σχέση που υπάρχει μεταξύ εργασιακής ικανοποίησης και εργασιακού άγχους. Το δείγμα επιλέχθηκε με τη χρήση της συστηματικής δειγματοληψίας. Ο τελικός αριθμός των υποκειμένων της έρευνας είναι 188 εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε δημοτικά και νηπιαγωγεία του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα στην γ΄ Εκπαιδευτική Διεύθυνση Αθηνών. Ως ερευνητικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολογίο και η χρονική περίοδος κατά την οποία έλαβε χώρα η συμπλήρωση των ερωτηματολογίων ήταν τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο του 2012. Για τη στατιστική ανάλυση χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πακέτο SPSS 18, ενώ τα στατιστικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν στην έρευνα ήταν το One Sample T-Test, το Independent T-Test και το One Way Anowa. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι δεν υπάρχει συσχέτιση μεταξύ του φύλου, του τομέα εργασίας, του τύπου της σχολικής μονάδας και των προσόντων του εκπαιδευτικού με την εργασιακή ικανοποίηση και το εργασιακό άγχος των εκπαιδευτικών. Αντίθετα, υπάρχει αρνητική συσχέτιση μεταξύ της εργασιακής ικανοποίησης και του εργασιακού άγχους.