Περίληψη:
Στις μέρες μας, παρατηρούνται ολοένα και περισσότερα περιβαλλοντικά φαινόμενα, όπως η υποβάθμιση της ποιότητας της γεωργικής γης, η ανορθολογική διαχείριση των υδατικών πόρων, η κλιματική μεταβολή, η ρύπανση από χημικά, το οικονομικό χάσμα μεταξύ αναπτυγμένου και αναπτυσσόμενου κόσμου, η αλόγιστη κατανάλωση υλικών αγαθών και ενέργειας, φαινόμενα που καθιστούν τις προβλέψεις για το μέλλον δύσκολες και αβέβαιες. Οι προσπάθειες Κυβερνήσεων και Διεθνών Οργανισμών για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων δεν μπορούν να είναι επιτυχείς, εάν δεν στηρίζονται και από τους ίδιους τους πολίτες. Επομένως θα πρέπει να γίνει συνείδηση σε όλους μας, και κυρίως σε εμάς που ζούμε στις πιο αναπτυγμένες χώρες, ότι έχουμε υποχρέωση να αλλάξουμε συνήθειες και συμπεριφορά, για να συμβάλουμε ο καθένας από την πλευρά του στην κοινή προσπάθεια, ώστε οι επόμενες γενιές να γνωρίσουν έναν ακόμα πιο όμορφο και φιλικό πλανήτη. Ο σκοπός της παρούσας πτυχιακής μελέτης είναι να εκτιμηθούν και να παρουσιαστούν εκείνοι οι παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν έναν μαθητή στο να ανακυκλώσει. Για την πραγματοποίηση του σκοπού της έρευνας συλλέχθηκαν 169 ερωτηματολόγια, τα οποία δείχνουν το βαθμό ευαισθητοποίησης και ανησυχίας σχετικά με τα περιβαλλοντικά προβλήματα, αλλά και το επίπεδο γνώσεων πάνω στα θέματα αυτά, από μαθητές γυμνασίου. Αξίζει να σημειωθεί πως δεν έχει πραγματοποιηθεί ξανά στην Ελλάδα παρόμοια έρευνα σε μαθητές.
Λέξεις-κλειδιά:
Ανακύκλωση, περιβαλλοντική εκπαίδευση, μαθητές, γυμνάσιο