Περίληψη:
Η παρούσα εργασία επιχειρεί να εξετάσει και να μελετήσει τους παράγοντες εκείνους που καθορίζουν την αγοραστική συμπεριφορά των νέων σε ηλικία καταναλωτών. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε μαθητές γυμνασίου και λυκείου, ιδιωτικών και δημόσιων σχολείων στην Αθήνα με τη διανομή ερωτηματολογίων. Συνολικά συγκεντρώθηκαν τριακόσια εξήντα τρία ερωτηματολόγια. Σκοπός της έρευνας είναι να εξετασθεί τι είναι αυτό που παρακινεί τους νεαρούς καταναλωτές όταν πηγαίνουν για ψώνια. Καταρχήν, με τη βοήθεια της παραγοντικής ανάλυσης εκτιμώνται οι παράγοντες που καθορίζουν την καταναλωτική συμπεριφορά. Στη συνέχεια, με πολλαπλές παλινδρομήσεις προσδιορίζονται οι μεταβλητές που επηρεάζουν τους νέους για την επίδραση της τιμής, την αναζήτηση υψηλής ποιότητας, την αγορά των επώνυμων προϊόντων και τις παρορμητικές αγορές. Τέλος, με λογιστικές παλινδρομήσεις προσδιορίζονται οι παράγοντες που συμμετέχουν στην επιλογή του τόπου των αγορών τους, δηλαδή στο εμπορικό κέντρο της Αθήνας, σε εμπορικούς δρόμους προαστίων, στη γειτονιά, σε πολυκαταστήματα και στο The Mall. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι κατά την πραγματοποίηση των αγορών τα κίνητρα αυτά είναι τα ηδονικά, τα κοινωνικά, η τιμή, η διακόσμηση και η δομή, η επώνυμη συνείδηση, η διασκέδαση, η ευκολία πρόσβασης, οι προσανατολισμένες αγορές, οι πρακτικές αγορές και η σύγχυση. Όσο αφορά τους παράγοντες που καθορίζουν την αναζήτηση της ποιότητας, την χαμηλή τιμή, τα επώνυμα προϊόντα, τις παρορμητικές αγορές και την προτίμηση της τοποθεσίας που πραγματοποιούν τις αγορές είναι διαφορετικοί σε κάθε περίπτωση και είναι δημογραφικοί, ηδονικοί, συνήθεια, στάση διασκέδαση, σύγχυση, πρακτικές αγορές, επώνυμη συνείδηση κ.α.