Η εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφορία και η βιωσιμότητα των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: καταγραφή των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την εκπαίδευση για την αειφορία

Μεταπτυχιακή Εργασία 7440 640 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Η εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφορία και η βιωσιμότητα των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: καταγραφή των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την εκπαίδευση για την αειφορία
Συγγραφέας:
Ταγκαλάκη, Αικατερίνη
Επιβλέπων καθηγητής:
Σαΐτη, Άννα
Περίληψη:
Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη αποτελεί μια εκπαιδευτική καινοτομία, που εισάγει μια διαφορετική αντίληψη στο σχολείο, καθώς βασίζεται σε πρωτοπόρες και πρωτότυπες παιδαγωγικές αρχές και ιδέες, γνωρίσματα μιας ποιοτικής εκπαίδευσης, όπως η διεπιστημονικότητα και η ολιστική μάθηση, η κριτική σκέψη, η επίλυση προβλημάτων, η συμμετοχική λήψη αποφάσεων, το άνοιγµα του σχολείου στη ζωή. Αυτό έχει ως σκοπό τη διάπλαση αυτόνομων και ενεργών πολιτών και συνδέεται με την ανάγκη για ουσιαστικές αλλαγές στην εκπαίδευση.
Η παρούσα μελέτη πραγματοποιήθηκε με σκοπό την καταγραφή των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών για το θέμα «Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη», ως στοιχείο ποιότητας των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν ότι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ως απαραίτητο στοιχείο για την οικοδόμηση ενός ποιοτικού-βιώσιμου σχολείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τον προσανατολισμό σε ενεργητικές μαθησιακές προσεγγίσεις, που προάγουν την κριτική σκέψη. Είναι θετικοί επίσης, στο θέμα της ενσωμάτωσης των αρχών της αειφορίας σε όλα τα μαθήματα, αν και οι ίδιοι δεν έχουν ιδιαίτερη επιμόρφωση, εμπειρία, ούτε σαφή εικόνα σε θέματα που αφορούν στην εκπαίδευση για την αειφορία.
Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί περιγράφουν ένα σχολείο στο οποίο επικρατεί πνεύμα συνεργασίας αλλά χωρίς την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή, το άνοιγμα στην κοινωνία, την ενσωμάτωση της αειφορίας και των καινοτόμων δράσεων στη συνολική κουλτούρα του. Τέλος, αναγνωρίζουν ως σημαντικότερα προβλήματα για τη δημιουργία ενός ποιοτικού-βιώσιμου σχολείου της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, την ελλιπή χρηματοδότηση, τον κεντρικό προσανατολισμό των εξετάσεων, τον συγκεντρωτισμό, το ανελαστικό αναλυτικό πρόγραμμα, την έλλειψη επιμόρφωσης καθώς και την έλλειψη οράματος.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2013-07-22
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Περιβαλλοντική εκπαίδευση
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Βιώσιμη Ανάπτυξη
Λοιπά Θέματα:
Περιβαλλοντική εκπαίδευση
Environmental education
Αειφορική ανάπτυξη - Μελέτη και διδασκαλία
Sustainable development - Study and teaching
Εκπαίδευση, Μέση - Ελλάδα
Education, Secondary - Greece
Ολιστική εκπαίδευση
Holistic education
Λέξεις-κλειδιά:
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, περιβαλλοντική εκπαίδευση, αειφορία
Περιγραφή:
152 σ. : πίν., διαγρ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0