Περίληψη:
Κίνητρο για την πραγματοποίηση της παρούσας εργασίας είναι ο περιβαλλοντικός συναγερμός για την μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην επικράτεια της παγκόσμιας κοινότητας. Επίσης, ο ρόλος της ανθρώπινης επίδρασης, που οδηγεί με τη σειρά της στην άνοδο της θερμοκρασίας, αποτελεί πηγή έμμεσης απειλής για την ποιότητα της ζωής και της υγείας γενικότερα. Σύμφωνα με τον οργανισμό GFN (2012), στη χώρα μας η τιμή του οικολογικού αποτυπώματος υπολογίζεται σε 2,5, πράγμα που σημαίνει πως σχετικά με την έκταση της και τον πληθυσμό της χρειάζεται 2,5 έτη για να παράγει αυτά που καταναλώνει σε ένα έτος. Το 75% της παραγωγής των αερίων στον ενεργειακό τομέα είναι οι εκπομπές του Δ.Α. (CO2) Οι μεταφορές αποτελούν το 25% του συνόλου της επιρροής της ανθρώπινης ενεργειακής δραστηριότητας. Το ποσοστό αυτό οφείλεται κυρίως στο εμπόριο και την εισαγωγή αρκετών προϊόντων από χώρες του εξωτερικού χρησιμοποιώντας τα τόσο τα αεροπορικά, ακτοπλοϊκά και σιδηροδρομικά μέσα μεταφοράς όσο και τις μετακινήσεις με οχήματα. Επίσης οφείλεται και στη ραγδαία αύξηση των ΙΧ οχημάτων και στις συνεχείς μετακινήσεις των κατοίκων σε αστικές περιοχές.
Η παρούσα εργασία έχει σκοπό να συμβάλλει στην κατανόηση του περιβαλλοντικού προβλήματος και συγκεκριμένα του ενεργειακού αποτυπώματος των μετακινήσεων των οχημάτων διάφορων τύπων και κατηγοριών σε αστική περιοχή. Έτσι με τη χρήση τεχνολογιών ΓΣΠ γίνεται εκτίμηση του μοντέλου ενεργειακού αποτυπώματος των μετακινήσεων οχημάτων, εύρεση νέων βέλτιστων διαδρομών πιο οικολογικών και πιο οικονομικών, καθώς και σύγκριση αυτών μέσα από διάφορες περιπτώσεις μελέτης.
Περιγραφή:
206 σ. : εικ., πίν., διαγρ., χάρτες