Περίληψη:
Σκοπός της εργασίας ήταν η ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης των μαθητών μέσω του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας και η παρουσίαση προτεινόμενων δημιουργικών δραστηριοτήτων που συμβάλουν στην ανάπτυξη αυτής. Τα κεφάλαια από τα οποία αποτελείται η πτυχιακή εργασία στο σύνολό τους είναι τρία. Όλο το πρώτο κεφάλαιο αποτελεί τη βιβλιογραφική ανασκόπηση. Εν συντομία, στο πρώτο κεφάλαιο παραθέτονται οι σημαντικότερες από τις παραδοσιακές απόψεις νοημοσύνης καθώς και τις σύγχρονες. Μεγάλη σημασία δίνεται, επίσης, στον ορισμό της νοημοσύνης, έτσι όπως ίσχυε παλαιότερα, καθώς και στην σχέση της νοημοσύνης με την κληρονομικότητα και το περιβάλλον. Ακόμα, αναφέρονται κατά χρονολογική σειρά οι σημαντικότεροι μελετητές της νοημοσύνης, οι απόψεις τους, οι έρευνες που έγιναν μέχρι την διατύπωση του ορισμού της νοημοσύνης καθώς και τα πρώτα τεστ μέτρησης της νοημοσύνης του ατόμου, γνωστά σήμερα ως τεστ I.Q. Στο πρώτο κεφάλαιο, επίσης, γίνεται αναλυτική επεξήγηση για το πώς η θεωρία του Sternberg για τη τριαρχική νοημοσύνη θα μπορούσε να εφαρμοστεί στην τάξη και τι αποτελέσματα θα είχε αυτό. Το πρώτο κεφάλαιο ολοκληρώνεται με το σχολιασμό της πρόσφατης έρευνας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου που έλαβε χώρα το 2008. Το δεύτερο κεφάλαιο αποτελείται από δημιουργικές δραστηριότητες οι οποίες προτείνονται στη παρούσα πτυχιακή εργασία για τη χρήση τους στο μάθημα της Οικιακής Οικονομίας στην Α’ Γυμνασίου. Ο τρόπος καταγραφής των δημιουργικών δραστηριοτήτων εσκεμμένα θυμίζει φύλλο εργασίας έτσι ώστε να αποτελούν ένα έτοιμο και ολοκληρωμένο εργαλείο διδασκαλίας του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας για κάθε καθηγητή. Η συγγραφή της πτυχιακής αυτής μελέτης ολοκληρώνεται με τα συμπεράσματα-συζήτηση που αποτελούν και το τρίτο κεφάλαιο της εργασίας.