Το προφίλ του πράσινου Έλληνα καταναλωτή

Μεταπτυχιακή Εργασία 6650 904 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Το προφίλ του πράσινου Έλληνα καταναλωτή
Συγγραφέας:
Κονιάρη, Χριστίνα
Επιβλέπων καθηγητής:
Αμπελιώτης, Κωνσταντίνος
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής μελέτης είναι η καταγραφή των χαρακτηριστικών που φέρει ο Έλληνας πράσινος καταναλωτής και η διερεύνηση των παραγόντων και των κινήτρων που τον οδηγούν στην αγορά και χρήση περιβαλλοντικά φιλικών προϊόντων, στην υιοθέτηση πράσινων καθημερινών στάσεων και συμπεριφορών. Αρχικά, μέσα από μία βιβλιογραφική ανασκόπηση, εντοπίζονται οι κοινωνικο – δημογραφικοί παράγοντες που επηρεάζουν τον καταναλωτή και τον ωθούν σε πιο πράσινες καθημερινές πρακτικές. Η έρευνα πραγματοποιείται με τη διανομή 300 ερωτηματολογίων στην περιοχή της Αθήνας. Από τα αποτελέσματα που προκύπτουν συντάχθηκαν πίνακες συχνοτήτων και διαμορφώθηκε το δημογραφικό προφίλ του πράσινου καταναλωτή. Στη συνέχεια, μετά τους πίνακες κατανομής συχνοτήτων, πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι ανεξαρτησίας σε σχέση με τους δημογραφικούς παράγοντες, όπου και προέκυψε το γεγονός ότι το φύλο των καταναλωτών, η ηλικία, το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα και ο αριθμός μελών της οικογένειας συμμετέχουν στη σκιαγράφηση του προφίλ του Έλληνα πράσινου καταναλωτή. Το μορφωτικό επίπεδο και η επαγγελματική δραστηριότητα των καταναλωτών, δεν έδωσε στατιστικά σημαντικές συσχετίσεις. Με οικονομετρική ανάλυση των αποτελεσμάτων προέκυψαν συμπεράσματα για τις αγοραστικές επιλογές του πράσινου καταναλωτή και τις πράσινες δραστηριότητές του. Από τα συμπεράσματα προέκυψε ότι τόσο οι άνδρες, όσο και οι γυναίκες συμμετέχουν σε πράσινες δραστηριότητες, είναι κάτοχοι πράσινων προϊόντων και φροντίζουν σε γενικές γραμμές για το περιβάλλον, με τις γυναίκες να παρουσιάζονται ελαφρώς πιο ΄΄πράσινες΄΄ από τους άνδρες καταναλωτές. Οι ηλικίες που παρουσιάζουν καλύτερη περιβαλλοντική συμπεριφορά είναι οι ηλικίες από 29-39 και 51-60 ετών, με την τελευταία να διαθέτει περισσότερα περιβαλλοντικά φιλικά προϊόντα από την πρώτη. Όσον αφορά το βιοτικό επίπεδο του Έλληνα πράσινου καταναλωτή, που προκύπτει από το ετήσιο οικογενειακό του εισόδημα, τα άτομα με εισόδημα 30.001 – 40.000 ευρώ παρουσιάζονται να είναι περισσότερο περιβαλλοντικά φιλικά. Τέλος, οι οικογένειες με τρία μέλη είναι αυτές που παρουσιάζουν την πιο ΄΄πράσινη΄΄ συμπεριφορά.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2008-10-31
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Διαχείριση νοικοκυριού. Εκπαίδευση καταναλωτών
Περιβαλλοντική προστασία
Λοιπά Θέματα:
Αειφορική ανάπτυξη - Ελλάδα
Βιολογικά προϊόντα
Καταναλωτές - Ελλάδα
Λέξεις-κλειδιά:
Καταναλωτές, οικολογία, περιβαλλοντική προστασία
Περιγραφή:
313 σ. : πίν., διαγρ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

, koniari.pdf