Περίληψη:
Η παρούσα μελέτη έχει ως σκοπό να προσδιορίσει τις διατροφικές γνώσεις και τους παράγοντες που διαμορφώνουν την διατροφική συμπεριφορά των μαθητών γυμνασίου στο Νέο Ηράκλειο-Αττικής.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης οι διατροφικές γνώσεις των νέων αυτών παιδιών του δείγματος (ν=60), που κυμαίνονται στις ηλικίες 12 με 15 χρόνων, είναι ικανοποιητικές. Δυστυχώς όμως οι γνώσεις αυτές δεν ακολουθούνται με αποτέλεσμα να παρατηρείται μια λανθασμένη διατροφική συμπεριφορά από την πλευρά των παιδιών. Οι κύριοι υπεύθυνοι της συγκεκριμένης κατάστασης είναι οι διαμορφωτές της διατροφικής συμπεριφοράς τους, διότι σύμφωνα με την μελέτη δεν τους παρέχουν γνώσεις κατανοητές, ώστε στη συνέχεια να τις εφαρμόσουν στην καθημερινή τους ζωή.
Οι παράγοντες σύμφωνα με τη μελέτη αυτή, που διαμορφώνουν την διατροφική συμπεριφορά των μαθητών γυμνασίου είναι: τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και ιδιαίτερα η τηλεόραση, οι γονείς, οι συνομήλικοι και φίλοι καθώς και το σχολείο.
Οι συγκεκριμένοι παράγοντες εμπλουτίζουν τις γνώσεις των παιδιών στα θέματα της διατροφής, ενώ σε σχέση και με την παραδειγματική τους συμπεριφορά συντελούν στην διαμόρφωση της διατροφικής συμπεριφοράς των μαθητών.
Οι γνώσεις που μεταβιβάζονται από τους παράγοντες αυτούς και υιοθετούνται στη συνέχεια από τα παιδιά θα πρέπει να είναι σωστές. Για το λόγο αυτό θα πρέπει οι συγκεκριμένες γνώσεις, να δίνονται από αξιόπιστες πηγές στα παιδιά και τους γονείς. Κάτι τέτοιο μπορεί να επιτευχθεί μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων που θα μπορούν να συμμετέχουν γονείς και μαθητές καθώς και μέσω της συνεχούς διατροφικής εκπαίδευσης από το δημοτικό έως το λύκειο, μέσω κατάλληλων μαθημάτων διατροφής.