Προϊόντα κοσμητολογίας και βιωσιμότητα: περιβαλλοντικές και κοινωνικές στάσεις και αντιλήψεις των Ελλήνων καταναλωτών

Μεταπτυχιακή Εργασία 31030 37 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Προϊόντα κοσμητολογίας και βιωσιμότητα: περιβαλλοντικές και κοινωνικές στάσεις και αντιλήψεις των Ελλήνων καταναλωτών
Συγγραφέας:
Λέζου, Βασιλική, Χαράλαμπος
Επιβλέπων καθηγητής:
Καραμέτου, Παναγιώτα
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές στάσεις και αντιλήψεις των Ελλήνων καταναλωτών αναφορικά με τα προϊόντα κοσμητολογίας. Στόχος της εργασίας είναι η μελέτη της καταναλωτικής συμπεριφοράς και του επιπέδου ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των καταναλωτών σχετικά με τις βιώσιμες πρακτικές παραγωγής και διάθεσης των καλλυντικών. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω ανώνυμου ερωτηματολογίου και η ποσοτική ανάλυση μέσω υπολογιστικών φύλλων του Excel. Ο υπολογισμός των αποτελεσμάτων βασίστηκε στη χρήση συγκεντρωτικών πινάκων, διαγραμμάτων καθώς και στην εφαρμογή του στατιστικού ελέγχου Chi-square (x2) ανεξαρτησίας για τη διερεύνηση στατιστικά σημαντικών συσχετίσεων. Η έρευνα διεξήχθη σε δείγμα 375 Ελλήνων καταναλωτών, ηλικίας 15 έως 63 ετών, με την πλειοψηφία να διαμένει μόνιμα στην Περιφέρεια Αττικής. Τα πιο σημαντικά ευρήματα ήταν: ότι οι Έλληνες καταναλωτές αγοράζουν σπάνια καλλυντικά από ελληνικές εταιρείες παραγωγής ή από τοπικές μικρές επιχειρήσεις, όπως επίσης δεν παρασκευάζουν μόνοι τους τα καλλυντικά τους. Οι παράγοντες που λαμβάνουν περισσότερο υπόψη τους είναι η ποιότητα, η αποτελεσματικότητα και η τιμή των καλλυντικών προϊόντων. Οι περισσότεροι συμμετέχοντες, ιδιαίτερα οι γυναίκες, είναι ευαισθητοποιημένοι σε ζητήματα που αφορούν τα ζώα και την κοινωνία, αλλά λιγότερο ενημερωμένοι σε περιβαλλοντικά ζητήματα. Ακόμα, πολλοί καταναλωτές, ιδιαίτερα οι νεότεροι σε ηλικία διαθέτουν ελάχιστες γνώσεις σχετικά με τα πράσινα καλλυντικά και την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (ΕΚΕ). Σημαντικό εύρημα αποτελεί το χάσμα ανάμεσα στις ηθικές αξίες και στις αγοραστικές προτιμήσεις των καταναλωτών, καθώς σε πολλές περιπτώσεις οι συμμετέχοντες δεν είναι πρόθυμοι να πληρώσουν επιπλέον για βιώσιμα καλλυντικά, παρόλο που τα θεωρούν καλύτερα για το περιβάλλον και την υγεία τους. Τέλος, σε αρκετές ερωτήσεις η πλειοψηφία των συμμετεχόντων/ συμμετεχουσών στην έρευνα παραμένει αναποφάσιστη, κάτι που σημαίνει πως οι εταιρείες θα πρέπει να ενισχύσουν την επικοινωνιακή στρατηγική τους σχετικά με την περιβαλλοντική και κοινωνική τους δράση, διατηρώντας παράλληλα τις τιμές των προϊόντων προσιτές.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2025-07-30
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Οικονομία
Λοιπά Θέματα:
Καταναλωτές - Κοινωνικές απόψεις
Λέξεις-κλειδιά:
προϊοντα κοσμητολογίας, Καταναλωτές, Βιωσιμότητα, Αττική, Ελλάδα
Περιγραφή:
117 σ.,εικ.,πίν.,διαγρ.,σχ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

VASILIKILEZOU.pdf

2 MB