Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να εξετάσει το επίπεδο χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού των φοιτητών και φοιτητριών του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου. Πιο συγκεκριμένα, μελετήθηκαν οι γνώσεις των προπτυχιακών φοιτητών/τριων του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου αναφορικά με χρηματοοικονομικά προϊόντα και βασικές χρηματοοικονομικές έννοιες όπως ο πληθωρισμός. Επίσης, εξετάστηκε αν διέφεραν οι οικονομικές τους γνώσεις ανάλογα με το Τμήμα που φοιτούσαν και το φύλο τους.
Για την επίτευξη του σκοπού αυτού χρησιμοποιήθηκε ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, στο οποίο η πλειοψηφία των ερωτήσεων προέρχονταν από την έρευνα του ΟΟΣΑ (2024) για τον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό των Ελλήνων. Το δείγμα περιλάμβανε προπτυχιακούς φοιτητές/τριες των τεσσάρων Τμημάτων του Πανεπιστημίου και αποτελούνταν συνολικά από 100 άτομα. Για την επεξεργασία των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν μέθοδοι της περιγραφικής στατιστικής και έλεγχοι συσχετίσεων Χ2.
Η στατιστική ανάλυση έδειξε ότι οι οικονομικές γνώσεις των φοιτητών/τριων υπολείπονταν του γενικού πληθυσμού σε σύγκριση με την έρευνα του ΟΟΣΑ. Πιο συγκεκριμένα, οι γνώσεις τους που αφορούσαν τον πληθωρισμό, το επιτόκιο, τον ανατοκισμό, τις επενδύσεις παρουσιάζονται ελλιπείς. Επίσης, όσον αφορά το χρηματοοικονομικό προϊόν το οποίο διαθέτουν οι περισσότεροι/ες φοιτητές/τριες είναι το ηλεκτρονικό πορτοφόλι (57%) και ακολουθούν ο λογαριασμός ταμιευτηρίου (49%) και ο τρεχούμενος λογαριασμός (43%). Το Τμήμα και το φύλο σχετίζεται με τις οικονομικές τους γνώσεις, ενώ το έτος σπουδών όχι. Τέλος, η κύρια πηγή πληροφόρησης των φοιτητών/τριων για θέματα χρημάτων ήταν η οικογένειά τους. Η ενσωμάτωση της χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης στο πρόγραμμα σπουδών των Τμημάτων θα οδηγούσε σε αύξηση των οικονομικών τους γνώσεων και κατ’ επέκταση στην ενίσχυση του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού των νέων καθιστώντας τους ικανότερους ως προς τη διαχείριση των οικονομικών τους.