Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα έχει ως στόχο τη διερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στους αισθητήριους τρόπους μάθησης των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και την επιλογή των τρόπων διδασκαλίας τους. Πρόκειται για μια ποσοτική έρευνα που διενεργήθηκε σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων που εργάζονταν σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατά το χρονικό διάστημα Δεκεμβρίου 2024- Ιανουαρίου 2025.
Η εργασία αποτελείται από δύο μέρη: στο πρώτο μέρος παρέχεται το θεωρητικό πλαίσιο για τον ορισμό και την κατανόηση των διαπραγματευόμενων εννοιών της μάθησης, των μαθησιακών στυλ ή τρόπων και των τρόπων διδασκαλίας. Με μεγαλύτερη λεπτομέρεια παρουσιάζονται τα μοντέλα των αισθητήριων τρόπων μάθησης, εφόσον αποτελούν το αντικείμενο μελέτης της παρούσας εργασίας.
Το δεύτερο μέρος αποτελεί το ερευνητικό κομμάτι της εργασίας, όπου περιγράφονται ο σκοπός της και τα ερευνητικά ερωτήματα που διατυπώθηκαν και η μεθοδολογία της έρευνας. Συγκεκριμένα, οι 126 συμμετέχοντες/ουσες συμπλήρωσαν το ΔΙ.ΑΙ.ΤΡΟ.Μ (Ζενάκου, 2013) για να διαπιστωθεί ο αισθητήριος τρόπος μάθησής τους, και στη συνέχεια το Teaching Style Analysis (προσαρμογή Zenakou et al., 2017) για να διερευνηθεί ο τρόπος διδασκαλίας τους. Μετά από τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν, διαπιστώθηκε ότι η πλειονότητα του δείγματος ανήκει στην κατηγορία του Οπτικού τρόπου μάθησης (n=84). Βρέθηκε, επίσης, σημαντική σχέση ανάμεσα σε δυο παράγοντες του διδακτικού στυλ και των ενδο-υπηρεσιακών επιμορφώσεων ενώ οι εκπαιδευτικοί ξένων γλωσσών και οι δάσκαλοι γενικής αγωγής φάνηκε να συγκεντρώνουν στατιστικά σημαντικά χαμηλότερα σκορ στην «Διδασκαλία βάση των αναγκών των μαθητών».
Σημαντική σχέση διαπιστώθηκε επίσης ανάμεσα στον παράγοντα «Εκπαιδευτικές Τεχνικές» και στον μεικτό ή ακουστικό τύπο μάθησης.