Περίληψη:
Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τον ρόλο που διαδραματίζει η τέχνη στην πρόληψη και αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας, εστιάζοντας στις πολλαπλές δυνατότητες που προσφέρει για την προώθηση της συναισθηματικής νοημοσύνης, της ενσυναίσθησης και της δημιουργικής έκφρασης των μαθητών. Η τέχνη, μέσω της ποικιλομορφίας των εκφραστικών της μέσων, μπορεί να συμβάλει στην αναγνώριση, κατανόηση και διαχείριση των συγκρούσεων, ενισχύοντας την κοινωνική συνοχή και την ομαλή συνύπαρξη στο σχολικό περιβάλλον. Η εργασία στοχεύει ειδικότερα στην ανάλυση των μορφών ενδοσχολικής βίας, στις αιτίες και στις επιπτώσεις στην ανάπτυξη των παιδιών καθώς και στη διερεύνηση του ρόλου της τέχνης για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της βίας στο σχολικό περιβάλλον.
Η παρούσα εργασία βασίζεται σε βιβλιογραφική έρευνα, η οποία αποτελεί μια προσέγγιση που επιτρέπει την εις βάθος διερεύνηση σύνθετων κοινωνικών φαινομένων, όπως η ενδοσχολική βία και ο ρόλος της τέχνης στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η επιλογή της ποιοτικής μεθοδολογίας κρίθηκε κατάλληλη, καθώς επιδιώκει την κατανόηση των εμπειριών, των στάσεων και των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων που σχετίζονται με το υπό μελέτη θέμα (Denzin & Lincoln, 2011). Πραγματοποιήθηκε αναζήτηση σε έγκριτες βάσεις δεδομένων (Google Scholar, ResearchGate, Academia.edu, JSTOR ), καθώς και σε ακαδημαϊκά βιβλία και άρθρα περιοδικών. Η επιλογή των πηγών έγινε με κριτήρια την ακαδημαϊκή εγκυρότητα, την επιστημονική αξιοπιστία και την επικαιρότητα, ώστε να εξασφαλιστεί η ποιότητα των δεδομένων (Hart, 1998).
Λέξεις-κλειδιά:
βία, σχολείο, τέχνη, εκφοβισμός