Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα αποτελεί μια προσπάθεια διερεύνησης των στάσεων και αντιλήψεων των εφήβων σε θέματα έμφυλης ισότητας. Προκειμένου να επιτευχθεί ο σκοπός της συγκεκριμένης μελέτης, διενεργήθηκε ποιοτική έρευνα σε δείγμα 12 εφήβων, ισομερώς κατανεμημένων ανά φύλο σε περιοχή της Αττικής. Οι ηλικίες των μαθητών κυμαίνονταν από 14 έως 17 ετών και μετά από έγκριση των γονέων τους συμμετείχαν στη συνέντευξη. Στο θεωρητικό μέρος της έρευνας, πέρα από την προσέγγιση στις θεωρίες ισότητας, τις εννοιολογικές διασαφήσεις για τις στάσεις και τις αντιλήψεις, τον ρόλο που διαδραματίζουν τα στερεότυπα, και τις έμφυλες ταυτότητες και τη δημιουργία τους, αναφέρθηκε εκτενώς η σημαντική ηλικιακή περίοδος της εφηβείας και των αλλαγών που υπόκεινται οι έφηβοι/ες πριν την είσοδό τους στην ενηλικίωση.
Για την ακρίβεια των αποτελεσμάτων της μελέτης, τα ευρήματα της παρούσης διασταυρώθηκαν με βιβλιογραφική ανασκόπηση παρόμοιων ερευνών που έχουν διεξαχθεί στο ελλαδικό χώρο τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα επιβεβαιώνονται οι προϋπάρχουσες έρευνες που αναγνωρίζουν μια μικρή προσκόλληση σε παραδοσιακούς ρόλους και αξίες μέσα στην οικογένεια και έμφυλες ανισότητες στην κοινωνία. Άξιο λόγου και σημαντική παράμετρος, που δεν δύναται να παραβλεφθεί είναι ότι τα κορίτσια στις προσδοκίες και τα όνειρα τους για το μέλλον, απομακρύνονται όλο και πιο πολύ από στερεοτυπικούς ρόλους σε αντίθεση με τα αγόρια.
Λέξεις-κλειδιά:
ισότητα φύλων, αντιλήψεις, στάσεις, έφηβοι