Περίληψη:
Η σταδιακή και η συνεχιζόμενη αύξηση των ιδιωτικών αυτοκινήτων, τα συχνά κυκλοφοριακά προβλήματα, τα αυξημένα επίπεδα των καυσαερίων που εκπέμπονται από τα αυτοκίνητα αυτά και η υποβάθμιση των συγκοινωνιών αλλά και του βιοτικού επιπέδου των πολιτών της Αθήνας, ως απόρροια των παραπάνω συνθηκών, οδήγησαν την πολιτεία στην επιτακτική και άμεση εξεύρεση λύσεων στα παραπάνω προβλήματα.
Έτσι ως λύση προτείνεται η ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (Μ.Μ.Μ) και μάλιστα αυτών των Μ.Μ.Μ που σέβονται το περιβάλλον, δηλαδή των οικολογικών Μ.Μ.Μ.
Η αρχή έγινε με την κατασκευή του μετρό, του προαστιακού σιδηροδρόμου, την χρήση λεωφορείων υγραερίου και των ηλεκτροκίνητων τρόλεϊ. Ακολούθησε η ιδέα της επαναφοράς του τραμ που είχε πάψει να λειτουργεί πριν από μερικές δεκαετίες. Έγιναν οι μελέτες για την κατασκευή του τραμ, εξεταστικά οι ωφέλειες από την λειτουργία του, ξεπεράστηκαν τα πολλά προβλήματα και με την ώθηση των Ολυμπιακών Αγώνων η Αθήνα απέκτησε το δικό της τραμ που ήδη λειτουργεί εδώ και αρκετούς μήνες.
Το μέσο αυτό είναι ένα οικολογικό μέσο μετακίνησης αφού κινείται χρησιμοποιώντας ηλεκτρικό ρεύμα, συγκριτικά με άλλά παρόμοια μέσα μετακίνησης είναι φτηνό στην κατασκευή, έχει την δυνατότητα να μετακινεί πολλά άτομα συγχρόνως και είναι γρήγορο αφού κινείται σε αποκλειστική λωρίδα κυκλοφορίας.
Λέξεις-κλειδιά:
Τραμ, Μέσα Σταθερής Τροχιάς, Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, μετακίνηση