Απόψεις και αντιλήψεις εκπαιδευτικών καλλιτεχνικών ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τις Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία

Πτυχιακή Εργασία 30159 53 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Απόψεις και αντιλήψεις εκπαιδευτικών καλλιτεχνικών ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τις Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία
Συγγραφέας:
Κοντογιαννάκης, Μιχαήλ, Πέτρος
Επιβλέπων καθηγητής:
Σταμπολτζή, Αγλαΐα
Περίληψη:
Αντικείμενο της παρούσας μελέτης είναι η καταγραφή και διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών καλλιτεχνικών ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τις Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία και η διερεύνηση των παραγόντων που διαμορφώνουν και επηρεάζουν τις αντιλήψεις αυτές. Η έρευνα διεξήχθη στο χρονικό διάστημα από 14 Οκτωβρίου έως και 3 Δεκεμβρίου 2024, μέσω ηλεκτρονικής φόρμας (google form). Συνολικά συγκεντρώθηκαν 110 ερωτηματολόγια, τα οποία αποτέλεσαν το δείγμα της έρευνας. Στην έρευνα έλαβαν μέρος εκπαιδευτικοί καλλιτεχνικών ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (Μουσικής ΠΕ79, Εικαστικών ΠΕ08 και Θεατρικής Αγωγής ΠΕ91), που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες, δημόσιες και ιδιωτικές, σε όλη την Ελλάδα. Τα δεδομένα αναλύθηκαν με τη χρήση περιγραφικής και επαγωγικής στατιστικής. Για τη διερεύνηση των παραγόντων που ερμηνεύουν τη διαμόρφωση των αντιλήψεων αυτών, πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι χ2 (chi-square test) για κάθε μια από τις ερωτήσεις της κλίμακας Likert, για τη διερεύνηση πιθανών διαφορών ως προς το φύλο, την ειδικότητα και το αν εργάζονται σε δημόσιο ή ιδιωτικό σχολείο σε σχέση με τη χρήση των Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν ότι οι Τ.Π.Ε αποτελούν ένα πολύτιμο και βοηθητικό εργαλείο στο μάθημά τους, η χρήση τους κάνει το μάθημα πιο ενδιαφέρον για τα παιδιά και συμφωνούν με την άποψη περί ένταξης των Τ.Π.Ε στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επιπλέον, αντιλαμβάνονται πως η χρήση των Τ.Π.Ε. υποστηρίζει τη μάθηση, ενώ υψηλό είναι το ποσοστό εκείνων που συμφωνούν σε μεγάλο βαθμό με την άποψη ότι οι Τ.Π.Ε αναπτύσσουν την κριτική σκέψη των μαθητών/τριών και συμβάλλουν θετικά στη διδασκαλία των καλλιτεχνικών μαθημάτων. Ακόμη, η πλειονότητα δήλωσε ότι συμφωνεί σε μεγάλο βαθμό ή απόλυτα με την άποψη ότι οι Τ.Π.Ε. τους/τις βοηθούν να εφαρμόσουν στην τάξη δραστηριότητες οι οποίες χωρίς αυτές θα ήταν αδύνατον να αναπτυχθούν, ενώ δηλώνουν ότι θα τις χρησιμοποιούσαν περισσότερο αν υπήρχε η κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή στα σχολεία. Τέλος, υποστηρίζουν ξεκάθαρα ότι η χρήση των Τ.Π.Ε στην τάξη σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστά τον/την εκπαιδευτικό και δεν είναι περιττή, ενώ συμφωνούν με την παρουσία των Τ.Π.Ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία καθώς ωφελούν σε πολλούς τομείς.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2025-03-17
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Λοιπά Θέματα:
Εκπαιδευτικοί - Εκπαίδευση - Ελλάδα
Λέξεις-κλειδιά:
Εκπαίδευση
Περιγραφή:
99 σ.,εικ.,πίν.,διαγρ.,σχ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

MichailKontogiannakis.pdf

3 MB