Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στη μελέτη των τρόπων διδασκαλίας των μαθημάτων των καλλιτεχνικών και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της διδασκαλίας των τεχνών μέσω της ενσωμάτωσης διαδικτυακών πόρων. Για να μπορέσει να πραγματοποιηθεί η μελέτη αυτή, γίνεται μια βιβλιογραφική ανασκόπηση διαφόρων θεμάτων που κρίνονται απαραίτητα για την ολοκληρωμένη προσέγγιση του ζητήματος. Η προσέγγιση αυτή περιλαμβάνει την επεξήγηση του τι είναι τέχνη, ποια είναι η αξία των καλλιτεχνικών μαθημάτων, ποιες μέθοδοι, παραδοσιακές και σύγχρονες χρησιμοποιούνται μέχρι σήμερα στη διδασκαλία των τεχνών, ποιες θεωρίες μάθησης σχετίζονται με τη διδασκαλία των τεχνών αλλά και ποιος είναι ο ορισμός των διαδικτυακών πόρων εν γένει. Κεντρικός στόχος είναι ο σχεδιασμός 2 διδασκαλιών, όπου η μια θα περιλαμβάνει τη χρήση διαδικτυακών πόρων, ενώ η άλλη όχι. Το θέμα των διδασκαλιών αποτελεί κομμάτι της θεωρίας των εικαστικών αφού το γνωστικό τους αντικείμενο αφορά τον ζωγράφο Vincent Van Gogh και το έργο του. Ο σχεδιασμός αυτός θα πραγματοποιηθεί προκειμένου να διερευνηθούν τα αποτελέσματα, όπως αυτά θα δημιουργηθούν μετά τις απαντήσεις των μαθητών στα ερωτηματολόγια που θα τους δοθούν. Μετά την ανάλυση των ερωτηματολογίων και της οπτικής των μαθητών, φαίνεται πως οι μαθητές αξιολόγησαν θετικά τη διδασκαλία που περιείχε διαδικτυακούς πόρους, αφού στην πλειοψηφία τους δήλωσαν την ικανοποίηση τους για τη χρήση των διαδικτυακών πόρων που επιλέχθηκαν, παρουσίασαν καλύτερη εικόνα ως προς την κατανόησή τους σε σχέση με την ομάδα ελέγχου και θα ήθελαν να μάθουν και για κάποιον άλλο ζωγράφο με τον ίδιο τρόπο. Στο τέλος της εργασίας περιγράφονται τα αποτελέσματα, οι δυσκολίες που προέκυψαν, καθώς και ορισμένες προτάσεις για μελλοντική έρευνα.
Λέξεις-κλειδιά:
Τέχνες, Βίνσεντ βαν Γκογκ, Διδασκαλία, Διαδικτυκοί πόροι