Περίληψη:
Αδιαμφισβήτητα, η τεχνητή νοημοσύνη έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον
τομέα του ψηφιακού μάρκετινγκ, εφόσον παρέχει εργαλεία και τεχνολογίες που βελτιώνουν την αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητα των καμπανιών
μέσω του ψηφιακού μάρκετινγκ, συμβάλλοντας έτσι στον πλήρη μετασχηματισμό του. Σκοπός και αντικείμενο της εργασίας αυτής είναι η
εξονυχιστική μελέτη των εφαρμογών της Τεχνητής Νοημοσύνης στο ψηφιακό
μάρκετινγκ, καθώς και η πλήρης ανάλυση των οφελών και των προκλήσεων
που οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν. Αποφασίστηκε να χρησιμοποιηθεί η
μέθοδος standard Systematic Literature Review (SLR). Ο λόγος που επιλέξαμε αυτή τη μέθοδο είναι επειδή ο στόχος αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνήσει και να συνοψίσει τα τρέχοντα στοιχεία σχετικά με τη συμβολή, τις αλλαγές, τα οφέλη και τις προκλήσεις που έχει επιφέρει η Τεχνητή Νοημοσύνη στο χώρο του ψηφιακού μάρκετινγκ. Με τη χρήση της μεθόδου SLR πετύχαμε την εξαγωγή αντικειμενικών αποτελεσμάτων, καθώς αυτή η μεθοδολογία είναι άρτια δομημένη και είναι σαφώς καθορισμένη. Ο λόγος που προτιμήθηκε η συγκεκριμένη μέθοδος είναι διότι ένας από τους βασικούς στόχους αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι η παροχή ενός κατάλληλου υπόβαθρου, ώστε όλοι να κατανοήσουν τις αλλαγές που έχει επιφέρει η τεχνητή νοημοσύνη στον τομέα του ψηφιακού μάρκετινγκ. Επίσης επιλέξαμε τη μέθοδο SLR διότι μέσω αυτής είχαμε μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να συνδυάσουμε δεδομένα μέσω της χρήσης μετααναλυτικών τεχνικών της συγκεκριμένης μεθόδου. Με αυτόν τον τρόπο, καταφέραμε να εξάγουμε τα πραγματικά αποτελέσματα σχετικά με τη συμβολή της Τεχνητής Νοημοσύνης στον μετασχηματισμό του ψηφιακού μάρκετινγκ και των επιχειρήσεων. Αν είχαμε χρησιμοποιήσει οποιαδήποτε άλλη μέθοδο δε θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι τέτοιο. Ύστερα από τη μελέτη πολλών επιστημονικών άρθρων από την βάση δεδομένων του Google Scholar καταλήξαμε σε κάποια βασικά συμπεράσματα τα οποία θα αναλυθούν πλήρως σε αυτή τη διπλωματική εργασία. Αρχικά καθορίσαμε τι είναι το μάρκετινγκ, σε ποιες αρχές βασίζεται και στη συνέχεια δώσαμε έναν αναλυτικό ορισμό του ψηφιακού μάρκετινγκ. Επιπροσθέτως, είχαμε την ευκαιρία να ανακαλύψουμε όλες τις πτυχές γύρω από τον ρόλο της Τεχνητής Νοημοσύνης και των εργαλείων που αυτή προσφέρει, όπως το ChatGTP, στον κλάδο του ψηφιακού μάρκετινγκ και των επιχειρήσεων. Το κύριο συμπέρασμα ήταν ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη μέσα από την τεράστια γκάμα εργαλείων που προσφέρει έχει μετασχηματίσει πλήρως τον τομέα του ψηφιακού μάρκετινγκ σε σχέση με το παρελθόν ενώ επίσης συμπεράναμε πως επιβάλλεται η ηθική αξιολόγηση και η υπεύθυνη χρήση των συγκεκριμένων εργαλείων προκείμενου να υπάρχουν μόνο οφέλη.
Λέξεις-κλειδιά:
προκλήσεις, Τεχνητή Νοημοσύνη, οφέλη, ψηφιακό μάρκετινγκ