Αισθητήριοι τρόποι μάθησης και διδακτικές προσεγγίσεις

Μεταπτυχιακή Εργασία 29302 66 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Αισθητήριοι τρόποι μάθησης και διδακτικές προσεγγίσεις
Συγγραφέας:
Αθανασόπουλος, Αντίνοος, Θεόδωρος
Επιβλέπων καθηγητής:
Ζενάκου, Ελένη
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία διερευνά τη συσχέτιση μεταξύ των διαφορετικών αισθητήριων τρόπων μάθησης και της διδακτικής παρέμβασης. Οι τρόποι μάθησης ορίζονται ως γνωστικά, συναισθηματικά, αισθητηριακά και φυσιολογικά-περιβαλλοντικά πλαίσια για την απόκτηση, την επεξεργασία, την κατανόηση, την οργάνωση και την αφομοίωση της γνώσης. Η μελέτη περιλαμβάνει δύο προσεγγίσεις. Η πρώτη προσέγγιση αξιολογεί τη διδακτική παρέμβαση και κατά πόσο η χρήση οπτικοακουστικού μέσου μπορεί να βελτιώσει τις επιδόσεις των ερωτηθέντων/-εισών και η δεύτερη προσέγγιση αξιολογεί το «Ερωτηματολόγιο Διερεύνησης Αισθητήριων Τρόπων Μάθησης».
Μετά την ολοκλήρωση της διδακτικής παρέμβασης, η επίδοση των ερωτηθέντων/-εισών βελτιώνεται περαιτέρω με τη διαφορά μεταξύ αυτών των δύο τιμών να είναι στατιστικώς σημαντική. Τα αποτελέσματα της μελέτης επιβεβαιώνουν την ικανοποιητική αξιοπιστία του Ερωτηματολογίου των Αισθητήριων Τρόπων Μάθησης. Στη μελέτη που ακολούθησε, παρατηρήθηκαν σημαντικές συσχετίσεις μεταξύ των αισθητήριων τρόπων μάθησης και των δημογραφικών χαρακτηριστικών των συμμετεχόντων/-ουσών, όπως η ηλικία και η συμμετοχή σε περιβαλλοντικά προγράμματα. Οι περισσότεροι/-ες συμμετέχοντες/-ουσες ακολουθούν τον ακουστικό τρόπο μάθησης ακολουθούμενο από αυτούς με τον οπτικό και κιναισθητικό τρόπο μάθησης.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-08-30
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Εκπαίδευση
Λοιπά Θέματα:
Διδασκαλία - Μεθοδολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Μάθηση
Περιγραφή:
88 σ.,πίν.,διαγρ.,σχ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

ANTINOOSATHANASOPOULOS.pdf

949 KB