Δυσλεξία στους/στις εφήβους: Άγχος Επίδοσης & Ψυχοκοινωνικές Επιπτώσεις

Μεταπτυχιακή Εργασία 29281 63 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Δυσλεξία στους/στις εφήβους: Άγχος Επίδοσης & Ψυχοκοινωνικές Επιπτώσεις
Συγγραφέας:
Καλλιανιώτη, Μιχαέλα-Λευκοθέα, Χρήστος
Επιβλέπων καθηγητής:
Αντωνοπούλου, Αικατερίνη
Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα εξετάζει τις εμπειρίες εφήβων που έχουν δυσλεξία, με έμφαση στο άγχος επίδοσης και στις ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις της δυσλεξίας. Οι συμμετέχοντες ήταν πέντε έφηβοι, μαθητές και μαθήτριες Γυμνασίου με επίσημη διάγνωση δυσλεξίας οι οποίοι/οποίες μίλησαν για τις δυσκολίες και τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν σε ακαδημαϊκό και κοινωνικό επίπεδο στο πλαίσιο ατομικών συνεντεύξεων. Τα αποτελέσματα έδειξαν την ύπαρξη άγχους επίδοσης μεταξύ των εφήβων με δυσλεξία, το οποίο απορρέει από τις δυσκολίες τους στις εργασίες που σχετίζονται με τον γραπτό λόγο. Σύμφωνα με τις δηλώσεις τους, οι μαθητές και οι μαθήτριες συχνά αισθάνονται δυσαρέσκεια και ανεπάρκεια απέναντι στις ακαδημαϊκές προκλήσεις, καθώς και φόβο γιατί πιστεύουν ότι δεν τα καταφέρνουν το ίδιο καλά με τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές τους. Επιπλέον, τα αποτελέσματα αναδεικνύουν ζητήματα που σχετίζονται με την δυναμική των σχέσεων με τους/τις συνομηλίκους και τις συνέπειες των σχέσεων αυτών που συχνά οδηγούν τους/τις εφήβους με δυσλεξία στην περιθωριοποίηση ή/και τη θυματοποίηση στο σχολικό περιβάλλον. Ενώ αρκετά παιδιά με δυσλεξία τυγχάνουν αποδοχής και ενθάρρυνσης από τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές τους, άλλα πέφτουν θύματα εκφοβισμού και χλευασμού λόγω των μαθησιακών τους ανισοτήτων. Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας υπογραμμίζουν την ανάγκη υποστήριξης και εκπαίδευσης για την αντιμετώπιση των συναισθηματικών επιπτώσεων της δυσλεξίας στην ακαδημαϊκή και ψυχοκοινωνική ζωή. Επιπρόσθετα, αναδεικνύουν την ανάγκη καλλιέργειας της ενσυναίσθησης και της δημιουργίας εκπαιδευτικών πλαισίων χωρίς αποκλεισμούς που δίνουν προτεραιότητα στην αξία κάθε μαθητή/μαθήτριας.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-08-27
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Εκπαίδευση
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Λοιπά Θέματα:
Άγχος στην εφηβεία
Λέξεις-κλειδιά:
ψυχοικοινωνικές επιπτώσεις, άγχος επίδοσης, δυσλεξία, Εφηβεία
Περιγραφή:
65 σ.,εικ.,πίν.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0