Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα έχει ως βασικό της στόχο την επίδραση των αισθητήριων τρόπων μάθησης στην επίδραση των τελειόφοιτων μαθητών/τριων στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Πρόκειται για μια ποσοτική έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε πρωτοετείς φοιτητές/τριες (Ν=100) με μέση ηλικία 19,4 έτη κατά το χρονικό διάστημα μεταξύ Απριλίου και Ιουλίου του έτους 2023.
Το πρώτο μέρος της μεταπτυχιακής εργασίας αποτελεί το θεωρητικό μέρος στο οποίο αναλύονται οι έννοιες της μάθησης, του μαθησιακού στυλ και της σχολικής επίδοσης. Επίσης, παρουσιάζονται οι αισθητήριοι τρόποι μάθησης και τα μοντέλα τους, οι παράγοντες επίδρασης στη σχολική επίδοση κι ο θεσμός των Πανελλαδικών εξετάσεων.
Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζονται η ερευνητική διαδικασία, η μεθοδολογία της
έρευνας, τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν καθώς και τα αποτελέσματα της στατιστικής ανάλυσης. Τα υποκείμενα της έρευνας κλήθηκαν να συμπληρώσουν το Ερωτηματολόγιο ΔΙ.ΑΙ.ΤΡΟ.Μ. ( Ζενάκου, 2013 ), για να προσδιοριστούν οι τρόποι μάθησης καθώς και ένα αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο της ερευνήτριας για την αξιολόγηση της επίδοσης στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν ως πιο διαδεδομένο μαθησιακό τύπο μεταξύ των συμμετεχόντων/ουσών τον οπτικό τύπο (Ν=50) έναντι του κιναισθητικού (Ν=22), του ακουστικού (Ν=11) και του συνδυασμού αυτών (Ν=17). Επιπλέον, παρατηρήθηκε στατιστικά σ ημαντική σχέση του οπτικού τύπου με αρκετούς παράγοντες της αξιολόγησης της επίδοσης των Πανελλαδικών εξετάσεων, εύρημα ιδιαίτερα ενθαρρυντικό. Τέλος, δεν εντοπίστηκε στατιστικά σημαντική συσχέτιση μεταξύ των δύο μεταβλητών, που εξετάζονται στην παρούσα
έρευνα.