Το Ψηφιακό Επιχειρείν στον Τραπεζικό Κλάδο

Μεταπτυχιακή Εργασία 28896 12 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Το Ψηφιακό Επιχειρείν στον Τραπεζικό Κλάδο
Συγγραφέας:
Λερούτσου, Δήμητρα, Χαράλαμπος
Επιβλέπων καθηγητής:
Σταμάτη, Μαυρέτα
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να παρουσιάσει πώς η εξέλιξη της τεχνολογίας οδηγεί τόσο τα παραδοσιακά ιδρύματα όσο και τις εταιρείες FinTech γενικότερα στον ψηφιακό μετασχηματισμό ολόκληρου του χρηματοοικονομικού τομέα. Σε αυτό το πλαίσιο, αναφέρονται παραδείγματα συγκεκριμένων έργων και καινοτομιών που επηρεάζουν την εμπειρία πελάτη στο τραπεζικό οικοσύστημα, καθώς και ο τρόπος που διαταράσσουν τις καθιερωμένες δυνάμεις του ανταγωνισμού στον τραπεζικό κλάδο, μεταβάλλουν το ρυθμιστικό και θεσμικό πλαίσιο, και συντελούν στην πρόοδο της ψηφιακής τραπεζικής. Με αυτόν τον τρόπο σκιαγραφείται η ανάγκη ψηφιακού μετασχηματισμού των παραδοσιακών τραπεζών για την επιβίωσή τους.
Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται προσπάθεια να αποτυπωθεί η πορεία της ηλεκτρονικής επιχειρηματικότητας στον τραπεζικό τομέα, καθώς και το θεσμικό και ρυθμιστικό πλαίσιο. Στο δεύτερο κεφάλαιο, γίνεται μια ιστορική ανασκόπηση με έμφαση και στην περίοδο της πανδημίας Covid-19. Στη συνέχεια αναλύονται τα πλεονεκτήματα των ψηφιακών τραπεζών έναντι των παραδοσιακών και το αντίστροφο, καθώς και οι κίνδυνοι και οι μηχανισμοί ασφαλείας της ψηφιακής τραπεζικής. Στο τρίτο κεφάλαιο δίνεται έμφαση οι ενέργειες στις οποίες θα πρέπει να εστιάζει μια παραδοσιακή τράπεζα για τη διαχείριση του ψηφιακού μετασχηματισμού ολιστικά και αποτελεσματικά. Γίνεται, επίσης, αναφορά στις CX εφαρμογές τόσο στην Ελλάδα όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο.
Συνοπτικά, τα αποτελέσματα της παρούσας εργασίας έδειξαν πως ο συνδυασμός τεχνολογιών δημιουργεί τεράστιες δυνατότητες για την ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων, υπηρεσιών αλλά και επιχειρηματικών μοντέλων στον τραπεζικό κλάδο. Κρίνεται, λοιπόν, πως η ανταπόκριση των τραπεζών θα πρέπει να πραγματοποιείται με παράλληλη εστίαση του μετασχηματισμού στην εμπειρία του πελάτη, τις διαδικασίες και το επιχειρηματικό μοντέλο. Ενώ, οι δράσεις και τα έργα ψηφιακού μετασχηματισμού θα πρέπει να πραγματοποιούνται με ευέλικτη προσέγγιση λόγω των ραγδαίων ρυθμών αλλαγής και της αυξημένης πολυπλοκότητας. Τέλος δεν θα πρέπει να υποτιμάται ο ρόλος του ανθρώπινου δυναμικού της τράπεζας, εργαζομένων και ηγετικών στελεχών, για την ολοκλήρωση, υιοθέτηση και αποτελεσματικότητα των αλλαγών και έτσι θα πρέπει να πραγματοποιούνται οι ανάλογες ενέργειες διαχείρισης.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-07-10
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Ηλεκτρονικοί υπολογιστές. Επιστήμη των υπολογιστών
Λοιπά Θέματα:
Τράπεζες και τραπεζικές εργασίες - Τεχνολογικές καινοτομίες
Επιχειρήσεις - Ηλεκτρονικοί υπολογιστές - Δίκτυα
Λέξεις-κλειδιά:
χρηματοοικονομική τεχνολογία, εμπειρία πελάτη, Ψηφιακός μετασχηματισμός, Τράπεζες, ψηφιακό επιχειρείν
Περιγραφή:
134 σ.,εικ.,πίν.,διαγρ.,σχ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

DIMITRALEROUTSOU_PMSPLIR_24.pdf

2 MB