Εκπαίδευση για την Αειφορία και τον Πολιτισμό: Σύγχρονες εκπαιδευτικές πρακτικές και απόψεις νηπιαγωγών για την εφαρμογή των εργαστηρίων δεξιοτήτων

Μεταπτυχιακή Εργασία 28814 84 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Εκπαίδευση για την Αειφορία και τον Πολιτισμό: Σύγχρονες εκπαιδευτικές πρακτικές και απόψεις νηπιαγωγών για την εφαρμογή των εργαστηρίων δεξιοτήτων
Συγγραφέας:
Ματζίρη, Μαριάννα Σοφία, Γεώργιος
Επιβλέπων καθηγητής:
Αμπελιώτης, Κωνσταντίνος
Περίληψη:
Συνολικά, η περιβαλλοντική εκπαίδευση έχει εξελιχθεί βαθιά στη διάρκεια του 20όυ αιώνα, και παρόλες τις αντιδράσεις και τις προκλήσεις, συνεχίζει να αποτελεί βασικό εργαλείο για την ανάπτυξη της οικολογικής συνείδησης των νέων αλλά και της προστασίας του περιβάλλοντος. Ύστερα, από μια συνοπτική ιστορική αναδρομή από την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση έως την εδραίωση της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο ανάπτυξη, και την καθιέρωση του Πολιτισμού, ως 4ου Πυλώνα της αειφορίας, γίνεται εκτενής αναφορά στο περιεχόμενο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και την σύνδεση τους με την αειφορία και τον πολιτισμό. Ειδικότερα, παρατίθενται η θεωρία των δεξιοτήτων, το νομοθετικό πλαίσιο, οι θεματικές και η στοχοθεσία τους. Τέλος, γίνεται μια ανασκόπηση στα σημαντικότερα εργαστήρια που προωθούν την ευαισθητοποίηση και την αλλαγή στάσης των μαθητών/τριών σε ζητήματα που αφορούν δύο βασικούς πυλώνες της αειφορίας, το περιβάλλον και τον πολιτισμό.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω δεδομένα, η παρούσα μελέτη επιχειρεί να διερευνήσει τις απόψεις Ελλήνων Νηπιαγωγών ΠΕ60 σχετικά με την εισαγωγή των νέων αυτών προγραμμάτων. Για την υποστήριξη των ερευνητικών μας ερωτημάτων επιλέξαμε ως καταλληλότερη την ποσοτική μεθοδολογική προσέγγιση και η συλλογή των δεδομένων έγινε μέσω «κλειστών ερωτηματολογίων». Το δείγμα αποτέλεσαν 150 Νηπιαγωγοί της Ελλάδας. Αναφορικά με το ερωτηματολόγιο σχεδιάστηκαν 22 ερωτήσεις για την συλλογή των δεδομένων μας. Για την ανάλυση των αποτελεσμάτων έγινε χρήση του στατιστικού προγράμματος SPSS. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι νηπιαγωγοί υποδέχτηκαν θετικά τα εργαστήρια Δεξιοτήτων, αλλά δεν θα πρότειναν σε συναδέλφους την σχετική επιμόρφωση του ΙΕΠ. Επιπλέον, βάσει των απαντήσεων του δείγματος σημειώνεται ότι τα Ε.Δ. φαίνεται να λειτουργούν ως εργαλείο στην εκπαίδευση για την αειφορία και τον πολιτισμό, ενισχύοντας σε θετικά την καλλιέργεια Δεξιοτήτων του 21ου αι., την καλλιτεχνική και πολιτιστική έκφραση των παιδιών καθώς και την ευαισθητοποίηση για την προστασία του περιβάλλοντος.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-04-01
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Εκπαίδευση
Λοιπά Θέματα:
Περιβαλλοντική εκπαίδευση
Πολιτισμός - Μελέτη και διδασκαλία
Λέξεις-κλειδιά:
δεξιότητες 21ου αιώνα, Πολιτισμός, Αειφορία, προσχολική εκπαίδευση, εργαστήρια δεξιοτήτων
Περιγραφή:
87 σ.,εικ.,πίν.,διαγρ.,σχ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

MARIANNA_SOFIAMATZIRI.pdf

2 MB