Στρατηγική ανάλυση της Mercedes-Benz και ψηφιακός μετασχηματισμός

Μεταπτυχιακή Εργασία 27369 149 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Στρατηγική ανάλυση της Mercedes-Benz και ψηφιακός μετασχηματισμός
Συγγραφέας:
Βολιώτης, Χρήστος, Χαράλαμπος
Επιβλέπων καθηγητής:
Αγαπητού, Χρύσα
Περίληψη:
Στις μέρες μας, οι ανάγκες των καταναλωτών αλλάζουν κάθε μέρα. Προκειμένου οι εταιρείες της αυτοκινητοβιομηχανίας να ανταπεξέλθουν σε αυτές τις ανάγκες και να είναι συνεχώς ανταγωνιστικές προσπαθούν να εξελίσσονται είτε με νέες επιχειρηματικές στρατηγικές, είτε με την υλοποίηση κάποιου ψηφιακού μετασχηματισμού.
Το αντικείμενο της παρούσας διπλωματική εργασίας είναι να γίνει η στρατηγική ανάλυση της Mercedes-Benz και να γίνει μία πρόταση υλοποίησης ενός ψηφιακού μετασχηματισμού προκειμένου να ξεχωρίσει και να βρεθεί μπροστά από τον ανταγωνισμό.
Πιο συγκεκριμένα, αρχικά γίνεται αναφορά στα στοιχεία της επιχείρησης όπως τη κουλτούρα της, το όραμα της, την αλυσίδα αξίας της κ.λπ. Έπειτα, στο περιβάλλον δραστηριοποίησης της γίνονται διάφορες αναλύσεις όπως της Pestle ανάλυσης. Επιπλέον, αναφέρονται διάφορες στρατηγικές που έχει ακολουθήσει η Mercedes-Benz μέχρι τώρα και γίνεται λόγος για μελλοντικές στρατηγικές που θα μπορούσε να ακολουθήσει η εταιρεία ώστε να σημειώσει επιχειρηματική πρόοδο.
Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε έρευνα με τη μορφή ερωτηματολογίου το οποίο αναφέρεται σε ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και με βάση αυτό γίνεται πρόταση ψηφιακού μετασχηματισμού μαζί με τα οφέλη του. Αξίζει να αναφερθεί ότι στην έρευνα συμμετείχαν 243 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και, από τα αποτελέσματά της, έγινε αντιληπτή η ανάγκη για επένδυση στον τομέα του service αυτοκινήτων με την υλοποίηση ψηφιακού μετασχηματισμού. Αναλυτικότερα, φάνηκε ότι αρκετοί ιδιοκτήτες δεν ήταν ευχαριστημένοι με τη ταχύτητα αποκατάστασης των αυτοκινήτων τους ενώ παράλληλα διαπίστωσαν λάθη ή παραλείψεις κατά τη διάρκεια του service. Έπειτα και από ανάλυση των απαντήσεων των ερωτηθέντων αποδείχθηκε ότι οι ιδιοκτήτες επηρεάζονται από αυτούς τους δύο παράγοντες με αποτέλεσμα να μην μένουν ικανοποιημένοι με την συνολική εμπειρία τους στο service. Όλα αυτά οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι η Mercedes-Benz πρέπει να επενδύσει στο συγκεκριμένο τομέα.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-03-22
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Ηλεκτρονικοί υπολογιστές. Επιστήμη των υπολογιστών
Λοιπά Θέματα:
Επιχειρήσεις - Ηλεκτρονικοί υπολογιστές - Δίκτυα
Καταναλωτές
Λέξεις-κλειδιά:
έρευνα, Ψηφιακός μετασχηματισμός, σέρβις αυτοκινήτου, ερωτηματολόγιο, στρατηγική ανάλυση
Περιγραφή:
221 σ.,εικ.,πίν.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

CHRISTOSVOLIOTIS.pdf

5 MB