Πολιτισμός και Περιβάλλον στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση μέσα από τα προγράμματα πολιτιστικών φορέων: Οι απόψεις των εκπαιδευτικών

Μεταπτυχιακή Εργασία 26420 321 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Πολιτισμός και Περιβάλλον στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση μέσα από τα προγράμματα πολιτιστικών φορέων: Οι απόψεις των εκπαιδευτικών
Συγγραφέας:
Μεγαδούκα, Ηρώ, Διονύσιος
Επιβλέπων καθηγητής:
Μαλινδρέτος, Γεώργιος
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Εκπαίδευση και Πολιτισμός» με κατεύθυνση τη «Πολιτισμική Αγωγή». Ο τίτλος της «Πολιτισμός και Περιβάλλον στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση μέσα από τα προγράμματα πολιτιστικών φορέων: Οι απόψεις των εκπαιδευτικών» συνάδει με το κίνητρο να αποτυπωθούν οι απόψεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τα εκπαιδευτικά περιβαλλοντικά προγράμματα που πραγματοποιούν πολιτιστικοί φορείς, όπως πολιτιστικά κέντρα, πολιτιστικά ιδρύματα και μουσεία, και να εξεταστεί η συμμετοχή τους σε αυτά στα πλαίσια της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Οι απόψεις των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα της συγκεκριμένης βαθμίδας εκπαίδευσης, είναι πολύ σημαντικές καθώς αποτελούν κοινωνούς αξιών, στάσεων και πεποιθήσεων τις οποίες μέσω της διδασκαλίας μεταλαμπαδεύουν στους νεαρούς μαθητές τους και ταυτόχρονα παίζουν καταλυτικό ρόλο στις σχέσεις της εκπαίδευσης με τον πολιτισμό και το περιβάλλον. Στο πρώτο μέρος της εργασίας γίνεται ενδελεχής βιβλιογραφική έρευνα πάνω στο συγκεκριμένο θέμα προκειμένου να γίνουν πλήρως κατανοητοί βασικοί όροι όπως η περιβαλλοντική εκπαίδευση, ο προσανατολισμός της προς την αειφορία, ο ρόλος του πολιτισμού και η σχέση του με την βιωσιμότητα καθώς και το πλαίσιο των εκπαιδευτικών περιβαλλοντικών προγραμμάτων που υλοποιούν πολιτιστικοί φορείς όπως και ενδεικτικά παραδείγματα. Στο δεύτερο μέρος αποτυπώνεται η έρευνα που διενεργήθηκε σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η μεθοδολογία, ο σκοπός ενώ παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της και σχολιάζονται με βάση την βιβλιογραφία και σχετικές έρευνες. Επισημαίνεται πως περιβαλλοντικής φύσεως ζητήματα τα τελευταία χρόνια απασχολούν ιδιαίτερα την σύγχρονη κοινωνία, η οποία καλείται να πάρει ριζικές αποφάσεις για να περιοριστεί η περιβαλλοντική υποβάθμιση. Η εκπαίδευση αποτελεί βασικό εργαλείο για την διαμόρφωση ενός αειφόρου μέλλοντος. Οι πολιτιστικοί φορείς προσαρμοζόμενοι στις νέες εξελίξεις δεν μένουν αμέτοχοι, αλλά αντίθετα, μέσω των δράσεων τους συμβάλλουν σημαντικά στην επίτευξη του σκοπού αυτού.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-07-28
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Εκπαίδευση
Πολιτισμός και πολιτισμικές διαδικασίες (κοινωνική αλλαγή, δομισμός, διάχυση)
Βιώσιμη Ανάπτυξη
Λοιπά Θέματα:
Εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια
Πολιτιστικοί Οργανισμοί
Περιβαλλοντική εκπαίδευση - Ελλάδα
Λέξεις-κλειδιά:
πολιτισμός, πολιτιστικοί φορείς, περιβαλλοντικά προγράμματα, εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη, περιβαλλοντική εκπαίδευση
Περιγραφή:
135 σ.,εικ.,πίν.,σχ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

IROMEGADOUKA_.pdf

1 MB