Απόψεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τη Διδακτική τους Αυτοαποτελεσματικότητα και την Ψυχική τους Ανθεκτικότητα μετά την επιστροφή στη δια ζώσης διδασκαλία

Μεταπτυχιακή Εργασία 26414 169 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Απόψεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τη Διδακτική τους Αυτοαποτελεσματικότητα και την Ψυχική τους Ανθεκτικότητα μετά την επιστροφή στη δια ζώσης διδασκαλία
Συγγραφέας:
Κουτσοθανάση, Χρυσούλα, Ιωάννης
Επιβλέπων καθηγητής:
Καλδή, Σταυρούλα
Περίληψη:
Ο Κορονοϊός Covid-19 είναι η πιο διαδεδομένη παγκόσμια πανδημία με μεγάλη απειλή για την ανθρώπινη ζωή και υγεία. Τεράστιος ήταν ο αντίκτυπος στα εκπαιδευτικά συστήματα όλων των χωρών, καθώς η διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης έπρεπε να μεταφερθεί εξ αποστάσεως μέσα σε λίγες μέρες προκειμένου να περιοριστεί η εξάπλωση του ιού. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση της διδακτικής αυτοαποτελεσματικότητας και της ψυχικής ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατά την επιστροφή τους στη δια ζώσης διδασκαλία. Στην έρευνα συμμετείχαν 16 καθηγητές που έκαναν πέρυσι διαδικτυακά μαθήματα κατά τη διάρκεια της καραντίνας και φέτος διδάσκουν σε Γυμνάσιο ή Λύκειο. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η ημιδομημένη συνέντευξη και οι απαντήσεις των εκπαιδευτικών αναλύθηκαν αξιοποιώντας τις βασικές αρχές της θεματικής ανάλυσης.
Οι εκπαιδευτικοί της παρούσας έρευνας περίμεναν με ανυπομονησία την επαναλειτουργία των σχολείων, καθώς διαπίστωσαν τον σπουδαίο ρόλο της δια ζώσης διδασκαλίας και της ανθρώπινης επικοινωνίας. Ωστόσο, το εκπαιδευτικό έργο ήταν ιδιαίτερα επιβαρυμένο κατά τους πρώτους μήνες, καθώς οι μαθητές είχαν αποπροσανατολιστεί από το μαθητικό τους ρόλο και τις υποχρεώσεις τους, τα πειθαρχικά προβλήματα ήταν ιδιαίτερα αυξημένα και το γνωστικό επίπεδο ιδιαίτερα χαμηλό. Όλοι αυτοί οι παράγοντες σε συνδυασμό με τα αυξημένα μέτρα προστασίας και τα υγειονομικά πρωτόκολλα που εφαρμόστηκαν, επηρέασαν την αποτελεσματικότητα και την ψυχική ανθεκτικότητα των εκπαιδευτικών, οι οποίοι όμως ανέφεραν υψηλά επίπεδα και στις δύο μεταβλητές. Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί δήλωσαν ότι εφάρμοσαν αποτελεσματικές στρατηγικές μάθησης, προκειμένου να ενεργοποιήσουν την εμπλοκή των μαθητών/τριών στην εκπαιδευτική διαδικασία και να μεταδώσουν τη νέα γνώση, διαμόρφωσαν το κατάλληλο μαθησιακό κλίμα στην τάξη, διαφοροποίησαν τη διδασκαλία τους ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών/τριών και ενίσχυσαν τα εσωτερικά κίνητρα των παιδιών για μάθηση και πρόοδο. Φυσικά, ήρθαν αντιμέτωποι και με αρκετές προκλήσεις του διδακτικού έργου, ωστόσο κατάφεραν να ανταπεξέλθουν με επιτυχία στις αντιξοότητες. Η αγάπη τους για τα παιδιά και η αγάπη τους για μάθηση ήταν οι βασικότεροι παράγοντες που ενίσχυσαν την ψυχική τους ανθεκτικότητα και τους δεσμεύουν στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-07-28
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Εκπαίδευση
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Λοιπά Θέματα:
Διδασκαλία - Ελλάδα
Λέξεις-κλειδιά:
ψυχική ανθεκτικότητα, Διδακτική αυτοαποτελεσματικότητα
Περιγραφή:
96 σ.,εικ.,πίν.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

CHRYSOULAKOUTSOTHANASI_.pdf

1 MB