Περίληψη:
Σκοπός της εργασίας είναι να διερευνηθούν οι προτιμήσεις των καταναλωτών στην αγορά κρέατος εγχώριου ή εισαγόμενου και οι παράγοντες που ασκούν επιρροή σε αυτές. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για τη διεξαγωγή της είναι η ποσοτική μέθοδος με τη χρήση ερωτηματολογίου, το οποίο συμπληρώθηκε ηλεκτρονικά από 110 άτομα. Για το θεωρητικό υπόβαθρο της έρευνας πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική επισκόπηση. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι καταναλωτές στην Ελλάδα καταναλώνουν συχνά κρέας, χωρίς ωστόσο να δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση σε κάποιο είδος. Οι παράγοντες που επηρεάζουν τις προτιμήσεις των καταναλωτών στην αγορά κρέατος είναι: η ποιότητα, η τιμή, η χώρα προέλευσης, η εγκυρότητα και η πιστοποίηση προέλευσης, το φύλο και ο τόπος κατοικίας των καταναλωτών. Επιπλέον, οι καταναλωτές παρουσιάζουν έντονο εθνοκεντρισμό στην επιλογή αγοράς κρέατος προτιμώντας σε υψηλά ποσοστά τα εγχώρια προϊόντα, καθώς δεν καταναλώνουν συχνά εισαγόμενο κρέας. Η προτίμηση σε εισαγόμενα προϊόντα φαίνεται να μειώνεται στις οικογένειες με υψηλό εισόδημα.
Λέξεις-κλειδιά:
εθνοκεντρισμός, προέλευση κρέατος, αγορά κρέατος, προτιμήσεις καταναλωτών