Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να μελετηθούν οι αντιλήψεις ενηλίκων για τη σχέση τους με τον πατέρα τους κατά την παιδική ηλικία και την κοινωνική τους συμπεριφορά. Πιο συγκεκριμένα, αξιολογήθηκαν οι αντιλήψεις των ενηλίκων για τον τρόπο διαπαιδαγώγησής τους από τον πατέρα τους, για το άγχος τους, για την ποιότητα των φιλικών τους σχέσεων καθώς και οι αντιλήψεις για την ακαδημαϊκή τους προσαρμογή. Επιπλέον, εξετάστηκε αν υπάρχουν διαφοροποιήσεις μεταξύ ανδρών και γυναικών σε όλα τα παραπάνω. Στην παρούσα έρευνα συμμετείχαν 163 νέοι και νέες με μέση ηλικία τα 22,7 έτη, στην πλειονότητά τους γυναίκες, από διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Η έρευνα βασίστηκε στην ποσοτική μέθοδο με χρήση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες αντιλαμβάνονται τον πατέρα τους πρωτίστως ως υποστηρικτικό, μέτρια επιτρεπτικό και λιγότερο αυταρχικό. Η δημόσια έκθεση, οι αλληλεπιδράσεις με το άλλο φύλο καθώς και η κριτική βρέθηκε να συνδέονται με αντιλήψεις για υψηλά επίπεδα άγχους. Σε ότι αφορά τις φιλικές σχέσεις, η αξιολόγηση των φιλικών σχέσεων από τους ερωτηθέντες προέκυψε αρκετά καλή. Οι βασικές παράμετροι που εκτιμώνται από τους φίλους είναι η συντροφικότητα, η αξιοπιστία και η εμπιστοσύνη. Σχετικά με την ακαδημαϊκή προσαρμογή, φάνηκε πως τα ακαδημαϊκά κίνητρα αποτελούν ένα από τους σημαντικότερους παράγοντες. Ακόμη, φάνηκε πως υπάρχει στατιστικά ισχυρή θετική συσχέτιση της ακαδημαϊκής ζωής, των ακαδημαϊκών κινήτρων και επιτευγμάτων με την ακαδημαϊκή προσαρμοστικότητα. Τέλος, οι γυναίκες φάνηκε να αναγνωρίζουν την αυτοεπικύρωση ως ποιοτικό χαρακτηριστικό της φιλίας σε μεγαλύτερο βαθμό από ότι οι άνδρες και η αξιολόγηση της ακαδημαϊκής ζωής από τις γυναίκες ήταν υψηλότερη από την αντίστοιχη των ανδρών.
Λέξεις-κλειδιά:
ακαδημαϊκή προσαρμογή, άγχος, φιλικές σχέσεις, σχέσεις με τον πατέρα