Πρωτότυπος Τίτλος:
Ο συμβουλευτικός ρόλος του εκπαιδευτικού στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού. Απόψεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Συγγραφέας:
Μπεγλερίδου-Κάβρα, Ραφαηλίνα, Αθανάσιος
Επιβλέπων καθηγητής:
Κουτρούμπα, Κωνσταντίνα
Περίληψη:
Ο σχολικός εκφοβισμός είναι ένα ζήτημα, το οποίο ειδικά στη σύγχρονη εποχή, καθίσταται πιο επίκαιρο από ποτέ. Δυστυχώς καθημερινά καταγράφεται ολοένα και μεγαλύτερος αριθμός περιστατικών εκφοβισμού στα σχολεία, με αποτέλεσμα πάρα πολλοί μαθητές και μαθήτριες να υποφέρουν τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά. Σε αυτό το πλαίσιο οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που πρωτίστως θα πρέπει να βρουν τρόπους έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί και να προληφθεί με αποτελεσματικό τρόπο το συγκεκριμένο φαινόμενο. Για να γίνει αυτό είναι αναγκαίο οι ίδιοι, πέρα από τον ρόλο του μεταδότη γνώσεων, που έχουν, να αναλάβουν και τον αντίστοιχο του συμβούλου, έτσι ώστε να μην βοηθούν τα παιδιά αποκλειστικά και μόνο στο γνωστικό επίπεδο, αλλά και στο συναισθηματικό και στο κοινωνικό. Με αυτόν τον τρόπο σίγουρα θα μπορέσουν να ακολουθήσουν τις αναγκαίες και απαιτούμενες παρεμβάσεις ώστε να οδηγηθούν στη μείωση ή και εξάλειψη του φαινομένου. Στόχος της συγκεκριμένης έρευνας ήταν είναι να παρουσιάσει τις απόψεις που έχουν οι εκπαιδευτικοί γύρω από τους τρόπους που χρησιμοποιούν για να αντιμετωπίζουν το σχολικό εκφοβισμό στην τάξη και στο σχολείο τους. Από τα αποτελέσματα φάνηκε ότι η επιμόρφωση τους βοηθά σημαντικά στην έγκαιρη αντίληψη τέτοιου είδους φαινομένων και φυσικά στην καλύτερη αντιμετώπιση τους. Πέρα από αυτά όλοι είναι πολύ θετικοί στην υλοποίηση ακόμα περισσότερων δράσεων γύρω από την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των παιδιών και φυσικά από την εξεύρεση τρόπων, ώστε να γίνουν περισσότερο αποτελεσματικοί γύρω από το συγκεκριμένο ζήτημα.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-03-28
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Εκπαίδευση
Λοιπά Θέματα:
Σχολικός εκφοβισμός - Ελλάδα
Λέξεις-κλειδιά:
Αντιμετώπιση, συμβουλευτικός ρόλος εκπαιδευτικού, πρόληψη, σχολικός εκφοβισμός
Περιγραφή:
120 σ.,πίν.,διαγρ.,σχ.
Άδεια χρήσης:
Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0