Διαχείριση κρίσεων στη σχολική μονάδα: H διερεύνηση της διαχείρισης της πανδημίας COVID-19 από διευθυντές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Μεταπτυχιακή Εργασία 25878 267 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Διαχείριση κρίσεων στη σχολική μονάδα: H διερεύνηση της διαχείρισης της πανδημίας COVID-19 από διευθυντές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Συγγραφέας:
Λάγγας, Οδυσσέας, Δημήτριος
Επιβλέπων καθηγητής:
Κουτρούμπα, Κωνσταντίνα
Περίληψη:
Η πανδημία COVID-19 προκαλεί φοβερές συνέπειες σε διάφορους τομείς, όπως αυτός της εκπαίδευσης. Μέσα από αυτήν τη κρίση αναδεικνύονται τα χαρακτηριστικά ενός σχολικού ηγέτη που καλείται να διαθέτει, να καλλιεργεί και να ανακαλύπτει. Η παρούσα εργασία διερευνά τις απόψεις και τις στάσεις διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο πλαίσιο των παραγόντων που επηρεάζουν το βαθμό αποτελεσματικότητάς τους, την περίοδο της πανδημίας.
Πιο συγκεκριμένα στο πρώτο μέρος της διπλωματικής εργασίας αναλύονται έννοιες όπως η διαχείριση κρίσεων, ο ρόλος της ηγεσίας σε αναταράξεις αλλά και η αυτοφροντίδα. Δίνεται βαρύτητα όχι μόνο στο πώς θα αντιμετωπιστούν οι εκάστοτε κρίσεις αλλά και με ποιόν τρόπο φροντίζουν οι ηγέτες τον εαυτό τους, τη δική τους ευημερία και συνεπώς όλου του οργανισμού, τον οποίο διοικούν. Επομένως εισάγεται ένα εννοιολογικό πλαίσιο που μπορεί να βοηθήσει να επανεξεταστεί η προετοιμασία της σημερινής ηγεσίας ενός σχολείου, ώστε ο εκάστοτε ηγέτης να είναι σε θέση να ανταποκρίνεται σε όλη τη διάρκεια της επαγγελματικής του καριέρας. Στο δεύτερο μέρος, το εμπειρικό, περιλαμβάνεται η μεθοδολογία έρευνας, τα αποτελέσματα της και η ανάλυσή τους. Αναλυτικότερα συμμετείχαν 54 διευθυντές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Αττικής. Από τις απαντήσεις αναδείχθηκε η προτεραιότητα που δόθηκε στο τομέα της υγείας, στην επικοινωνία μεταξύ των εμπλεκόμενων μελών, στην οργάνωση και στην ταχύτητα λήψης αποφάσεων. Μείζονος σημασίας στην ερευνητική παρακαταθήκη αποτελούν τα οφέλη που αποκόμισαν οι ίδιοι οι διευθυντές προκείμενου να ανταπεξέλθουν αποτελεσματικά σε τούτη την πρόκληση. Στον αντίποδα διατυπώνονται με σαφήνεια και επιχειρηματολογία οι ανάγκες-ελλείψεις, οι οποίες φέρνουν τους αρμόδιους μπροστά σε ευθύνες χρόνων που η πανδημία φανερώνει με ακόμη πιο σκληρό τρόπο. Τέλος ανέρχεται στην επιφάνεια η αναγκαιότητα της παροχής συστηματικότερης ψυχολογικής υποστήριξης όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και η ρηχή επαφή της εκπαιδευτικής ηγεσίας με τους τοπικούς φορείς που παρέμεινε σε επίπεδα παροχής υλικών υπηρεσιών.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-03-22
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Αγγλικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Λοιπά Θέματα:
Δημοτικά σχολεία
Εκπαιδευτική ηγεσία
Διευθυντές/τριες σχολείων
Λέξεις-κλειδιά:
σχολική ηγεσία, ρόλος ηγέτη, αυτοφροντίδα
Περιγραφή:
88 σ.,πίν.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

ODYSSEASLANGAS_.pdf

1 MB