Η γνώμη των Ελλήνων καταναλωτών για την ανάλυση κύκλου ζωής προϊόντων

Μεταπτυχιακή Εργασία 25857 282 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Η γνώμη των Ελλήνων καταναλωτών για την ανάλυση κύκλου ζωής προϊόντων
Συγγραφέας:
Μαρίπας-Πολυμέρης, Γεώργιος, Παναγιώτης
Επιβλέπων καθηγητής:
Αμπελιώτης, Κωνσταντίνος
Περίληψη:
Η ανάλυση του κύκλου ζωής προϊόντων είναι μια μεθοδολογία η οποία βρίσκεται σε άνθιση τα τελευταία χρόνια. Χρησιμοποιείται σε όλους τους τομείς παραγωγής, από τις βιομηχανίες μέχρι και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και αποτελεί έναν από τους κυριότερους τρόπους επίτευξης της κυκλικής οικονομίας. Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι να παρατηρηθεί το επίπεδο γνώσης και κατανόησης που έχουν οι Έλληνες καταναλωτές για την συγκεκριμένη μεθοδολογία. Αρχικά, πραγματοποιήθηκε μια ιστορική αναδρομή με σκοπό να κατανοηθεί η εξέλιξη της Α.Κ.Ζ., από το 1960 που παρατηρήθηκε πρώτη φορά μέχρι τις μέρες μας. Στην συνέχεια, παραθέσαμε μερικά παραδείγματα εφαρμογών της για να τονιστεί πόσο σημαντική είναι η χρήση της πριν από οποιονδήποτε περιβαλλοντικό σχεδιασμό. Το θεωρητικό πλαίσιο ολοκληρώθηκε με την επίδρασή της στην καθημερινότητα του μέσου καταναλωτή, την σχέση της με την κυκλική οικονομία και την σκέψη του κύκλου ζωής που πρέπει να εφαρμόζουν οι καταναλωτές.
Η μεθοδολογία της μελέτης αυτής αναπτύχθηκε με σκοπό την ανάλυση των πέντε ερευνητικών ερωτημάτων που τέθηκαν, ώστε να καταλήξουμε στα συμπεράσματά μας. Δημιουργήθηκε ένα στοχευμένο ερωτηματολόγιο και αφού απαντήθηκε από τους ερωτηθέντες, πραγματοποιήθηκαν δύο στατιστικοί έλεγχοι. Αρχικά, η ανάλυση πραγματοποιήθηκε με περιγραφική στατιστική και στην συνέχεια με επαγωγική. Με αυτό τον τρόπο καταλήξαμε στα συμπεράσματα μας.
Η στατιστική ανάλυση μας έδειξε ότι ο Έλληνας καταναλωτής θεώρει τον εαυτό του έναν περιβαλλοντικά ενεργό πολίτη και αντιδρά με σκεπτικισμό απέναντι στις επιχειρήσεις και την πολιτεία. Αυτό συμβαίνει διότι πιστεύει πως η πραγματική εικόνα δεν είναι πάντα διαθέσιμη για το ευρύ κοινό και η πολιτεία δεν στηρίζει την μεθοδολογία, συνεχίζοντας να χρησιμοποιεί απαρχαιωμένες μεθόδους. Εν συνεχεία, έγινε μια προσπάθεια σύνδεσης των δημογραφικών χαρακτηριστικών των Ελλήνων καταναλωτών με την γνώμη και κατανόησή τους για την μεθοδολογία. Παρατηρήθηκε ότι, το μορφωτικό επίπεδο των ερωτηθέντων παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην γνώση και την ενασχόλησή τους με το θέμα. Τέλος, παρουσιάστηκαν προτάσεις για μελλοντικές έρευνες σχετικά με την μεθοδολογία Α.Κ.Ζ. και η εργασία ολοκληρώθηκε με τους περιορισμούς που υπήρξαν κατά την εκπόνησή της και την παράθεση της βιβλιογραφίας.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-03-22
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Βιώσιμη Ανάπτυξη
Λοιπά Θέματα:
Καταναλωτές - Ελλάδα
Κύκλος ζωής προϊόντος
Λέξεις-κλειδιά:
Γνώμη καταναλωτών, κυκλική οικονομία, σκέψη κύκλου ζωής, πράσινα προϊόντα, ανάλυση κύκλου ζωής
Περιγραφή:
64 σ.,πίν.,διαγρ.
Άδεια χρήσης:
19426 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση 4.0

GEORGIOSMARIPAS-POLYMERIS_.pdf

918 KB