Περίληψη:
Ο σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι να εκτιμηθούν οι παράγοντες που
επηρεάζουν την τελική επιλογή του μέσου πληρωμής, δηλαδή της χρεωστικής κάρτας
ή/και των μετρητών. Αρχικά προσδιορίστηκαν βιβλιογραφικά οι παράγοντες που
επηρεάζουν την τελική επιλογή του μέσου πληρωμής. Παρατηρήθηκε λοιπόν ότι οι
σημαντικότεροι παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή του καταναλωτή είναι τα
δημογραφικά χαρακτηριστικά, το κόστος συναλλαγής, τα διάφορα είδη συναλλαγών,
τα προγράμματα ανταμοιβής, οι χρεώσεις-προμήθειες, η συνήθεια, τα ρέστα, ο
οικονομικός προϋπολογισμός, η τεχνολογία καθώς και η θεωρία του πόνου πληρωμής.
Σύμφωνα με τα εμπειρικά αποτελέσματα, που προέκυψαν από τη στατιστική
επεξεργασία ερωτηματολογίου το οποίο συμπληρώθηκε από 305 καταναλωτές,
επαληθεύονται τα αποτελέσματα των προηγούμενων ερευνών και οι καταναλωτές
επηρεάζονται από τους παραπάνω παράγοντες όσον αφορά την επιλογή του μέσου
πληρωμής. Πέραν όμως των παραπάνω παραγόντων, εξετάστηκε ένας ακόμα
παράγοντας που έχει ως επίκεντρο τις προσφερόμενες εκπτώσεις των εμπόρων προς
τους καταναλωτές κατά τη συναλλαγή τους. Όπως φάνηκε, οι καταναλωτές
επηρεάζονται αρκετά και από τις προσφερόμενες εκπτώσεις που τους κάνουν οι
έμποροι αφού η πλειοψηφία απάντησε ότι θα δεχόταν να πληρώσει με μετρητά αν της
προσφερόταν το προϊόν σε χαμηλότερη τιμή.
Λέξεις-κλειδιά:
επιλογή μέσου πληρωμής, παράγοντες, Μετρητά, Χρεωστική κάρτα