Πρωτότυπος Τίτλος:
Στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας, σχετικά με τη μορφή οργάνωσης της διοίκησης του εκπαιδευτικού συστήματος στην Ελλάδα. Η περίπτωση του νομού Αττικής
Συγγραφέας:
Κοντογιαννάκης, Μιχαήλ, Πέτρος
Επιβλέπων καθηγητής:
Κέφης, Βασίλειος
Περίληψη:
Αντικείμενο της παρούσας μελέτης είναι η καταγραφή και διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας σχετικά με τη δομή και οργάνωση του εκπαιδευτικού συστήματος στη χώρα μας, τον βαθμό της παιδαγωγικής και διοικητικής αυτονομίας των σχολικών μονάδων και των στάσεων απέναντι στην εκχώρηση αρμοδιοτήτων για την ενίσχυση της αυτονομίας τους. Η έρευνα βασίζεται σε διαστρωματικά δεδομένα που συγκεντρώθηκαν με τη χρήση ερωτηματολογίου που κατασκευάστηκε για τις ανάγκες της έρευνας. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 311 εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε (δημόσιες) σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Περιφερειακή Ενότητα Αττικής. Για τη διερεύνηση των παραγόντων που ερμηνεύουν τη διαμόρφωση των αντιλήψεων αυτών, πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι ανεξαρτησίας και συσχέτισης ανάμεσα στα ατομικά/ επαγγελματικά χαρακτηριστικά (προϋπηρεσία, επίπεδο σπουδών, διοικητική εμπειρία κλπ.) και τις μεταβλητές που αποτυπώνουν τις στάσεις και αντιλήψεις των ατόμων.
Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έντονα συγκεντρωτικό-γραφειοκρατικό, εκφράζοντας ταυτόχρονα την πεποίθηση ότι υπάρχουν περιθώρια αποκέντρωσής του, εξέλιξη η οποία θα έχει θετικές επιπτώσεις στη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Όσον αφορά τον βαθμό αυτονομίας που επικρατεί στα σχολεία, αναγνωρίζουν ότι η υφιστάμενη δομή οργάνωσης του εκπαιδευτικού συστήματος αφήνει κάποια περιθώρια παιδαγωγικής, όχι όμως και διοικητικής αυτονομίας στους/στις ίδιους και στις σχολικές μονάδες, ενώ προκρίνουν την εκχώρηση αρμοδιοτήτων που συνδέονται κυρίως με την ενίσχυση της παιδαγωγικής τους αυτονομίας καθώς και με την επαγγελματική τους ανάπτυξη.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-08-08
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Εκπαίδευση
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Λοιπά Θέματα:
Εκπαίδευση - Ελλάδα
Σχολεία - Διοίκηση και οργάνωση
Λέξεις-κλειδιά:
αποκέντρωση, εκχώρηση αρμοδιοτήτων, εσωτερική εκπαιδευτική πολιτική, παιδαγωγική-διοικητική αυτονομία, συγκεντρωτισμός
Περιγραφή:
146 σ.,πίν.,διαγρ.
Άδεια χρήσης:

Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0