Προσδιοριστικοί Παράγοντες της Ενεργειακής Κατανάλωσης στην Περίπτωση των Δημόσιων Κτιρίων

Πτυχιακή Εργασία 25058 257 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Προσδιοριστικοί Παράγοντες της Ενεργειακής Κατανάλωσης στην Περίπτωση των Δημόσιων Κτιρίων
Μεταφρασμένος τίτλος:
Προσδιοριστικοί Παράγοντες της Ενεργειακής Κατανάλωσης στην Περίπτωση των Δημόσιων Κτιρίων
Συγγραφέας:
Σταματά, Αικατερίνη, Αντώνιος
Επιβλέπων καθηγητής:
Σαρδιανού, Ελένη
Περίληψη:
Η παρούσα πτυχιακή εργασία παρουσιάζει την έννοια της ενεργειακής κατανάλωσης στην περίπτωση των δημόσιων κτιρίων. Προσδιορίζει παράγοντες που επηρεάζουν την ενεργειακή ζήτηση καθώς και τις πιθανές ενεργειακές πρακτικές που θα μπορούσαν να αποδώσουν προς όφελος τόσο των καταναλωτών όσο και της προστασίας των φυσικών πόρων. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο στόχος πραγματοποιήθηκε δειγματοληπτική έρευνα για την ενεργειακή κατάσταση δημοτικών κτιρίων και ιδιαίτερα σχολικών κτιρίων. Συγκεκριμένα μελετήθηκαν τα σχολικά κτίρια πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας. Η χρονική περίοδος που διεξήχθη η έρευνα ήταν από 2 Μαρτίου 2021 έως και 20 Μαρτίου 2021. Δεδομένων των συνθηκών λειτουργίας των σχολείων, εξ αιτίας της πανδημίας covid_19, το ερωτηματολόγιο που συντάχθηκε, εστάλη διαδικτυακά στους Διευθυντές των σχολείων. Τους ζητήσαμε να μας απαντήσουν με σκοπό να αποτυπωθεί η άποψή τους για τους παράγοντες που επηρεάζουν την ενεργειακή κατανάλωση, για τις πρακτικές εξοικονόμησης ενέργειας , για τα κίνητρα αλλά και για τα εμπόδια που πιθανά αντιμετωπίζουν στην εφαρμογή ενεργειακών πολιτικών. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι Διευθυντές των σχολείων θεωρούν πολύ σημαντική την υιοθέτηση πρακτικών εξοικονόμησης ενέργειας καθώς και την ενεργειακή εκπαίδευση. Ενώ παράλληλα αποτυπώνουν ως ένα από τα κύρια εμπόδια για την εφαρμογή πολιτικών εξοικονόμησης ενέργειας, την χαμηλή προτεραιότητα που δίνεται στο θέμα της ενέργειας καθώς και την έλλειψη κινήτρων. Η ανάλυση των παλινδρομήσεων δείχνει ότι η κατανάλωση ενέργειας στα σχολεία εξαρτάται από το μέγεθος του σχολείου, το είδος του και τον αριθμό των μαθητών που φοιτούν σε αυτό. Αλλά ταυτόχρονα σημαντικός παράγοντας είναι και η αδυναμία των διευθυντών να παρακολουθήσουν την ισχύουσα νομοθεσία για την εφαρμογή πολιτικών εξοικονόμησης ενέργειας. Επιπρόσθετα η ανάλυση των παλινδρομήσεων δείχνει ότι η πρόθεση των διευθυντών να διοργανώσουν μια ημερίδα ενεργειακής εκπαίδευσης στα σχολεία γίνεται πιο έντονη όταν τους δοθούν περισσότερα κίνητρα ώστε να αποτελούν ένα παράδειγμα καλής πρακτικής για τους μαθητές και τις οικογένειες τους.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-07-29
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Οικονομία
Βιώσιμη Ανάπτυξη
Λοιπά Θέματα:
Ενέργεια - Κατανάλωση
Κτήρια - Εξοικονόμηση ενέργειας
Λέξεις-κλειδιά:
Ενεργειακή Εκπαίδευση, Σχολικά Κτίρια, Δημόσια Κτίρια, Ενεργειακές Πολιτικές, Ενεργειακή Κατανάλωση
Περιγραφή:
104 σ.,πίν.,διαγρ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

AIKATERINISTAMATA.pdf

1 MB