Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η αξιολόγηση της δημιουργικότητας σε άτομα με ειδικές ανάγκες, στοχεύοντας παράλληλα στη δημιουργία προφίλ δημιουργικότητας για καθεμία από τις οκτώ μελέτες περίπτωσης. Το δείγμα της έρευνας είναι ετερόκλητο, καθώς σε αυτό περιλαμβάνονται τόσο άτομα με αναπτυξιακές διαταραχές όσο και άτομα με ψυχικές διαταραχές. Για να επιτευχθεί αυτό θα χρησιμοποιηθούν επιλεγμένες δραστηριότητες αφενός, του EPoC (Evaluation of Potential for Creativity) Form A & B και αφετέρου, της Θεωρίας του Νου {Theory of mind). Στην έρευνα έλαβαν μέρος άτομα με ΥΛΑ, Ψυχωσική Συνδρομή, Νοητική Υστέρηση, Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή (ΔΑΦ) και Σύνδρομο Down. Τα άτομα αυτά είναι εκπαιδευόμενοι ενός σωματείου που παρέχει βοήθεια και υποστήριξη σε ΑΜΕΑ.
Αρχικά, στο θεωρητικό μέρος, πραγματοποιείται βιβλιογραφική ανασκόπηση προκειμένου να οριστούν οι έννοιες της δημιουργικότητας και της δυναμικής αξιολόγησης. Επίσης, γίνεται αναφορά στην Θεωρία του Νου. Στο ερευνητικό μέρος, γίνεται παρουσίαση της παρέμβασης που πραγματοποιήθηκε, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα αυτής και δημιουργούνται τα προφίλ των συμμετεχόντων. Τέλος, εξάγονται τα συμπεράσματα και γίνονται προτάσεις για παιδαγωγική αξιοποίηση των ευρημάτων.
Λέξεις-κλειδιά:
Δημιουργικό προφίλ, Δυναμική Αξιολόγηση, Θεωρία του νου, ΑμεΑ, Τεστ δημιουργικότητας