Η διερευνητική συμπεριφορά των καταναλωτών κρασιού και οι παράγοντες που επηρεάζουν τις προτιμήσεις τους

Πτυχιακή Εργασία 23928 409 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Η διερευνητική συμπεριφορά των καταναλωτών κρασιού και οι παράγοντες που επηρεάζουν τις προτιμήσεις τους
Συγγραφέας:
Δημητρέλη, Σωτηρία, Γρηγόρης
Επιβλέπων καθηγητής:
Παστραπά, Ελένη
Περίληψη:
Ο κύριος στόχος της παρούσας εργασίας είναι η εξέταση της, διερευνητικής καταναλωτικής συμπεριφοράς και των παραγόντων που επηρεάζουν τις προτιμήσεις των καταναλωτών σχετικά με το κρασί. Το αντικείμενο της έρευνας είναι να εξετάσει αν τα δημογραφικά χαρακτηριστικά, οι προσωπικές αξίες και οι καταναλωτικές συνήθειες και προτιμήσεις για το κρασί συσχετίζονται με τη διερευνητική συμπεριφορά του καταναλωτή.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου την περίοδο από 16 Φεβρουαρίου έως 17 Μαρτίου του 2020 και το δείγμα αποτελούνταν από 200 άτομα 18 ετών και άνω. Οι ερωτήσεις που περιλάμβανε ήταν ως επί το πλείστον «κλειστού» τύπου, ώστε να μπορεί να γίνει στατιστική επεξεργασία και ανάλυση των στόχων και να προκύψει μια σειρά συμπερασμάτων. Η στατιστική ανάλυση των δεδομένων έγινε με το στατιστικό πρόγραμμα STATA 12.
Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι η διερευνητική συμπεριφορά των καταναλωτών κρασιού επηρεάζεται από τις προσωπικές τους αξίες και τις καταναλωτικές τους συνήθειες και προτιμήσεις. Οι καταναλωτές που έχουν υψηλή διερευνητική συμπεριφορά πιστεύουν ότι είναι ειδικοί στο κρασί, εκτιμούν περισσότερο τη δημιουργικότητα, τις νέες ιδέες, τη διασκέδαση και τη λήψη ρίσκου. Επίσης, καταναλώνουν συχνότερα κρασί, δοκιμάζουν εξωτικά, άγνωστα κρασιά και πληρώνουν περισσότερα μηνιαίως για την κατανάλωση του, συγκριτικά με αυτούς που δεν έχουν υψηλή διερευνητική συμπεριφορά.
Επίσης, οι καταναλωτές θεωρούν ότι η ποιότητα του κρασιού επηρεάζει σημαντικά την επιλογή κρασιού, όπως και το είδος αλλά και το άρωμά του. Οι γυναίκες καταναλώνουν συχνότερα κρασί και δαπανούν περισσότερα για αυτό σε σύγκριση με τους άντρες. Η μηνιαία δαπάνη για κρασί και το μηνιαίο ατομικό εισόδημα έχουν θετική σχέση μεταξύ τους, καθώς και με τη συχνότητα κατανάλωσης κρασιού εντός και εκτός σπιτιού.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-10-30
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Οικιακή οικονομία
Λοιπά Θέματα:
Οίνοι και οινοποιία
Λέξεις-κλειδιά:
κατανάλωση κρασιού, Διερευνητική συμπεριφορά, κρασί
Περιγραφή:
90 σ.,πίν.,διαγρ.,σχ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

SotiriaDimitreli.pdf

1 MB