Ελαιόλαδο και καταναλωτής

Πτυχιακή Εργασία 23628 541 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Ελαιόλαδο και καταναλωτής
Συγγραφέας:
Μπασδέκη, Μαρία, Χριστόφορος
Επιβλέπων καθηγητής:
Παστραπά, Ελένη
Περίληψη:
Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως σκοπό τη μελέτη των χαρακτηριστικών και
των παραγόντων που επηρεάζουν τους καταναλωτές κατά την αγορά ελαιολάδου,
καθώς και την καταγραφή των απόψεών τους αναφορικά με το ελαιόλαδο. Για την
εκπλήρωση του σκοπού αυτού έλαβε χώρα ανασκόπηση της ελληνικής και διεθνούς
βιβλιογραφίας και επιστημονικής αρθρογραφίας και πραγματοποιήθηκε εμπειρική
έρευνα με τη χρήση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου σε δείγμα 201 καταναλωτών. Η
ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τη χρήση στατιστικού πακέτου (Stata
14.2). Η καταναλωτική συμπεριφορά καθορίζεται από μια σειρά παραγόντων, οι οποίοι
συμβάλλουν στην διαμόρφωση της αγοραστικής απόφασης των καταναλωτών. Με βάση
τα αποτελέσματα της έρευνας που προέκυψαν από τους πίνακες συχνοτήτων και τους
πίνακες διπλής εισόδου, οι ερωτώμενοι κατανάλωναν καθημερινά ελαιόλαδο και σε
μεγάλη ποσότητα. Η συμφωνία των ερωτηθέντων ήταν απόλυτη με τη σημασία και τα
οφέλη της συχνής κατανάλωσης ελαιολάδου για την υγεία τους και με τη δυνατότητα
χρήσης ελαιολάδου εκτός φαγητού. Τέλος, με βάση τα αποτελέσματα που προέκυψαν
από την ανάλυση συστάδων, οι ερωτηθέντες διακρίθηκαν σε τέσσερις ομάδες ανάλογα
με τις απόψεις τους για το ελαιόλαδο. Η πρώτη ομάδα αφορά αυτούς που συμφώνησαν
ότι το ελαιόλαδο είναι απαραίτητο συστατικό για την προετοιμασία του φαγητού τους,
είναι μέρος της κουλτούρα τους, και ότι είναι ωφέλιμο για την υγεία τους. Στη δεύτερη
ομάδα ανήκαν οι ερωτηθέντες που θεωρούσαν ότι το ελαιόλαδο είναι προϊόν ωφέλιμο
για την ανθρώπινη υγεία και μπορούν να το βρίσκουν σε διάφορους τόπους προμήθειας.
Η τρίτη ομάδα αποτελούνταν από άτομα όπου ήταν ουδέτεροι σχετικά με τις γνώσεις
και τις πληροφορίες που είχαν για τα χαρακτηριστικά του ελαιολάδου, ενώ τα άτομα της
τέταρτης ομάδας διαφώνησαν όσον αφορά τα χαρακτηριστικά του ελαιολάδου στην
ανθρώπινη υγεία.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-09-02
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Οικονομία
Λοιπά Θέματα:
Καταναλωτική συμπεριφορά - Ελλάδα
Λέξεις-κλειδιά:
καταναλωτής, ελαιόλαδο, προσδιοριστικοί παράγοντες
Περιγραφή:
150 σ.,εικ.,πίν.,διαγρ.,σχ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

MariaBasdeki.pdf

2 MB