Περίληψη:
Η παρούσα μελέτη έχει ως σκοπό, αρχικά, να κατανοηθούν βασικές έννοιες γύρω από την πιστοποίηση της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας, να μελετηθούν οι τρόποι, με τους οποίους δύναται να διασφαλιστεί η ποιότητα των υπηρεσιών υγείας και έπειτα, να διερευνηθεί και η ικανοποίηση των ασθενών από τις υπηρεσίες υγείας. Από την παρούσα έρευνα διαπιστώθηκε ότι η ποιότητα των υπηρεσιών υγείας δύναται να πιστοποιηθεί με δύο τρόπους. Ο πρώτος είναι με τα πρότυπα, τα οποία δημιουργούνται από διάφορους Οργανισμούς Τυποποίησης και ο δεύτερος με την μελέτη της ικανοποίησης των ασθενών από τις υπηρεσίες υγείας. Ωστόσο, για να μελετηθεί το παραπάνω, πραγματοποιήθηκε τόσο βιβλιογραφική ανασκόπηση όσο και έρευνα σε ασθενείς, που έχουν νοσηλευτεί στα δημόσια νοσοκομεία της Αττικής, προκειμένου να μελετηθεί η ικανοποίηση των ασθενών από τις υπηρεσίες υγείας των δημόσιων νοσοκομείων της Αττικής και διεξήχθη με την χρήση ερωτηματολογίου. Από την έρευνα προκύπτει ότι λίγο παραπάνω από το μισό του δείγματος ήταν οι γυναίκες, ενώ το δείγμα ήταν διαφόρων ηλικιών με λίγο περισσότερα τα άτομα με ηλικία από 18-27 ετών και στην πλειοψηφία του το δείγμα ήταν έγγαμοι και άγαμοι. Γενικά, τα άτομα ήταν στην πλειοψηφία τους από πολύ έως πάρα πολύ ικανοποιημένα από τις υπηρεσίες υγείας των δημοσίων νοσοκομείων. Ωστόσο ένα μικρό ποσοστό δήλωσε ότι ήταν από καθόλου έως ουδέτερα ικανοποιημένο πράγμα, που σημαίνει ότι υφίστανται μικρά περιθώρια βελτίωσης. Από την μελέτη συμπεραίνεται ότι η ηλικία, το φύλο, το μορφωτικό επίπεδο και η κατάσταση της υγείας δεν επηρεάζουν την ικανοποίηση των ασθενών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας. Αντίθετα, η οικογενειακή κατάσταση επηρεάζει την ικανοποίηση των ασθενών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας, την ικανοποίηση των ασθενών από την συμπεριφορά των γιατρών και την ικανοποίηση των ασθενών από την συμπεριφορά των νοσηλευτών. Τέλος, βρέθηκε ότι το φύλο επηρεάζει την ικανοποίηση των ασθενών από την προγραμματισμένη από τον γιατρό ώρα, που τους έδιναν τα φάρμακα οι νοσηλευτές.
Λέξεις-κλειδιά:
πρότυπα, ποιότητα υπηρεσιών υγείας, πιστοποίηση, υπηρεσίες υγείας, ικανοποίηση των ασθενών