Περίληψη:
Σήμερα τα κινητά τηλέφωνα με τα τεχνολογικά χαρακτηριστικά που διαθέτουν, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα τους να συνδεθούν στο διαδίκτυο ανεξαρτήτου των περιορισμών του χρόνου και του χώρου, παρέχουν ένα πλήθος εφαρμογών και υπηρεσιών, που έχουν μετασχηματίσει τόσο τη ζωή των καταναλωτών, όσο και τις στρατηγικές επιχειρήσεων και οργανισμών.
Ο σκοπός της εργασίας αυτή είναι να σχηματίσει μια σύγχρονη εικόνα για τη συμπεριφορά χρήσης και να μελετηθεί το πλαίσιο, ο βαθμό χρήσης, καθώς και οι θέσεις και οι αντιλήψεις των χρηστών που συνδέονται στο διαδίκτυο μέσω του κινητού τους τηλεφώνου. Για το σκοπό αυτό σχεδιάσαμε μια εμπειρική δειγματοληπτική έρευνα ανάμεσα σε χρήστες του κινητού διαδικτύου, που πραγματοποιήθηκε κατά το χρονικό διάστημα του Σεπτεμβρίου 2019 – Δεκέμβριου 2019 και συμμετείχαν 214 άτομα.
Διαπιστώσαμε ότι οι έλληνες χρήστες έχουν υιοθετήσει και συνεχίζουν να χρησιμοποιούν το κινητό διαδίκτυο, αφού το χρησιμοποιούν ήδη πάρα πολύ καιρό, καθημερινά και για πάρα πολλές ώρες. Συνήθως το χρησιμοποιούν στο σπίτι τους, τις βραδινές ώρες, όταν είναι μόνοι, κυρίως για προσωπικούς λόγους και λιγότερο για επαγγελματικούς. Οι εφαρμογές που έχουν σχέση με την επικοινωνία και την αναζήτηση πληροφορίας/υπηρεσιών είναι οι πλέον διαδεδομένες, με πιο δημοφιλείς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και την πλοήγηση με χάρτες GPS. Αντίθετα τα on Line παιχνίδια, η παρακολούθηση WEB TV/Video, η συναλλαγή με Δημόσιες υπηρεσίες (m-government), οι τραπεζικές συναλλαγές (m-banking) και η αγορά αγαθών ή υπηρεσιών (m-commerce) είναι λιγότερο δημοφιλείς εφαρμογές. Οι χρήστες αναγνωρίζουν τη χρησιμότητα και την αποτελεσματικότητα του στη ζωή τους, το θεωρούν εύκολο στη χρήση και εξίσου γρήγορο και σταθερό όπως και το σταθερό διαδίκτυο, ενώ το επιλέγουν σε μεγάλο ποσοστό ως το μέσο για να περιηγηθούν στο διαδίκτυο. Αντίθετα εκφράζουν ανησυχία όσον αφορά τη δημοσιοποίηση των προσωπικών τους δεδομένων, ενώ όσον αφορά το κόστος και την ασφάλεια η στάση τους είναι ουδέτερη.
Λέξεις-κλειδιά:
διαδικτύου, κινητού, χρήση, διαδίκτυο,κινητό