Περίληψη:
Σκοπός της συγκεκριμένης μελέτης είναι να διερευνηθούν και να αναλυθούν οι παράγοντες που καθορίζουν τις στάσεις και τις αντιλήψεις των καταναλωτών στην Ελλάδα σχετικά με τη βιώσιμη κατανάλωση, λαμβάνοντας υπόψη τα δημογραφικά τους χαρακτηριστικά. Παράγοντες όπως οι γνώσεις, το ενδιαφέρον, οι προθέσεις, τα κίνητρα και οι πρακτικές προς το περιβάλλον αποτελούν το κύριο τμήμα της έρευνας. Για το σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε δειγματοληπτική έρευνα τον Ιούλιο 2019, πανελλαδικής εμβέλειας, η οποία βασίστηκε σε ηλεκτρονικά ερωτηματολόγια τα οποία απάντησαν 217 άτομα. Το ερωτηματολόγιο περιλάμβανε τα δημογραφικά στοιχεία του δείγματος, όπως το φύλο, την ηλικία, το μορφωτικό επίπεδο, τις γνώσεις καθώς και ερωτήσεις για τη στάση, τη συμπεριφορά, τις συνήθειες και τις πρακτικές των καταναλωτών σε σχέση με τη βιώσιμη κατανάλωση. Από τη στατιστική ανάλυση και τις παλινδρομήσεις προέκυψε ότι οι νεαροί καταναλωτές καθώς και οι γυναίκες είναι περισσότερο συνειδητοποιημένοι για το περιβάλλον, αναλαμβάνοντας πράσινες πρακτικές. Η ανησυχία, το οικονομικό κίνητρο, το σωστό μάρκετινγκ και οι διαφημίσεις ενισχύουν τις δράσεις για βιώσιμη κατανάλωση καθώς και η συμμετοχή σε κοινωνικές και περιβαλλοντικές ομάδες.
Λέξεις-κλειδιά:
δημογραφικά χαρακτηριστικά, βιώσιμη κατανάλωση, περιβάλλον, αντιλήψεις, στάσεις