Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξετάσει τη σχέση των θετικών συναισθημάτων με τη σχολική επίδοση μαθητών και μαθητριών της Ε’ και της ΣΤ’ Δημοτικού στα μαθήματα της Γλώσσας, των Μαθηματικών, των Εικαστικών και της Μουσικής. Πιο συγκεκριμένα, θα εξεταστεί η βίωση θετικών και αρνητικών εμπειριών, καθώς και η αισιοδοξία σε σχέση με τη σχολική επίδοση. Επίσης, θα διερευνηθεί κατά πόσο η βίωση των θετικών και αρνητικών συναισθημάτων και η αισιοδοξία αποτελούν παράγοντες πρόβλεψης της σχολικής επίδοσης των μαθητών και των μαθητριών. Τέλος, θα εξεταστούν πιθανές διαφοροποιήσεις μεταξύ των δύο φύλων ως προς όλες τις μεταβλητές. Στην έρευνα συμμετείχαν 120 μαθητές και μαθήτριες, οι οποίοι συμπλήρωσαν την Κλίμακα Θετικών και Αρνητικών Εμπειριών (SPANE) και την Κλίμακα Προσανατολισμού στη Ζωή για Νέους (YLOT). Η στατιστική ανάλυση έδειξε πως οι θετικές εμπειρίες σχετίζονται θετικά και προβλέπουν τις σχολικές επιδόσεις των παιδιών σε όλα τα μαθήματα, ενώ οι αρνητικές εμπειρίες σχετίζονται αρνητικά και προβλέπουν μόνο τη σχολική επίδοση των παιδιών στο μάθημα της Γλώσσας. Η αισιοδοξία και η απαισιοδοξία δεν σχετιστήκαν με τις σχολικές επιδόσεις των παιδιών. Τέλος, αναφορικά με το φύλο τα αγόρια δήλωσαν πως είναι περισσότερο απαισιόδοξα σε σχέση με τα κορίτσια και τα κορίτσια εμφάνισαν στατιστικά μεγαλύτερη βαθμολογία στα μαθήματα της Μουσικής και των Εικαστικών σε σχέση με τα αγόρια. Δεν υπήρξε στατιστικά σημαντική διαφοροποίηση των δύο φύλων ως προς την αισιοδοξία και τα θετικά και αρνητικά συναισθήματα.