Περιγραφές εκπαιδευτικών για διαδικασίες συλλογικής δημιουργικότητας κατά την παραγωγή μαθητικών ταινιών μικρού μήκους

Μεταπτυχιακή Εργασία 21745 409 Αναγνώσεις

Πρωτότυπος Τίτλος:
Περιγραφές εκπαιδευτικών για διαδικασίες συλλογικής δημιουργικότητας κατά την παραγωγή μαθητικών ταινιών μικρού μήκους
Συγγραφέας:
Καραμούντζος, Κωνσταντίνος, Γεώργιος
Επιβλέπων καθηγητής:
Ζμπάινος, Δημήτριος
Περίληψη:
Η συλλογική δημιουργικότητα αποτελεί μια επιμέρους θεματική κατηγορία της ευρύτερης έννοιας της δημιουργικότητας και αφορά τις δημιουργικές ιδέες και διαδικασίες, καθώς και την παραγωγή καινοτομίας που λαμβάνουν χώρο στο πλαίσιο μιας ομάδας ανθρώπων. Η παρούσα έρευνα μελετά το φαινόμενο της συλλογικής δημιουργικότητας στις μαθητικές ομάδες παραγωγής ταινιών μικρού μήκους μέσω της ποιοτικής μεθόδου έρευνας. Ειδικότερα, σκοπός της έρευνας ήταν η διερεύνηση των διαδικασιών συλλογικής δημιουργικότητας των μαθητικών ομάδων για την παραγωγή ταινιών και οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για αυτές. Αναφορικά με τη συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκαν ημιδομημένες συνεντεύξεις και εν συνεχεία συντελέστηκε η ανάλυση του περιεχομένου τους. Η ομάδα των συμμετεχόντων αποτελείτο από οκτώ εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τρεις άνδρες και πέντε γυναίκες, οι οποίοι είχαν αναλάβει το συντονισμό των μαθητικών ομάδων που συμμετείχαν στις ταινίες. Οι εκπαιδευτικοί ρωτήθηκαν για τα χαρακτηριστικά των ομάδων και τις διαδικασίες που ακολούθησαν από κοινού με τους μαθητές για την παραγωγή των ταινιών. Από τις αφηγήσεις των εκπαιδευτικών είναι εμφανές πως οι αντιλήψεις τους για τη δημιουργικότητα δε συνάδουν με την ψυχολογική έννοια του όρου. Τα κίνητρα εμπλοκής μαθητών και εκπαιδευτικών ήταν κατά βάση εσωτερικά. Οι διαδικασίες χαρακτηρίζονταν από θετικό κλίμα συνεργασίας, μεγάλη συμμετοχή των μαθητών, ευελιξία, αλλά παράλληλα με έντονο το ρόλο του εκπαιδευτικού, ενώ σημαντική ήταν η συνεισφορά μαθητών με χαμηλές σχολικές επιδόσεις. Η στάση των γονέων στη διαδικασία ήταν κατά βάση θετική, ενώ αντίθετα των συναδέλφων των εκπαιδευτικών ουδέτερη έως και αρνητική. Παράλληλα, μέσα από τις αφηγήσεις αναδεικνύονται πληροφορίες και απόψεις των εκπαιδευτικών για την ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα.
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-04-12
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Θεματικές Κατηγορίες:
Εκπαίδευση
Λοιπά Θέματα:
Ομαδική εργασία στην εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
κοινωνικοπολιτισμικό πλαίσιο, ομαδικό κλίμα, κίνητρα, σύνθεση της ομάδας, Συλλογική δημιουργικότητα
Περιγραφή:
160 σ.
Άδεια χρήσης:
19429 Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

KonstantinosKaramountzos.pdf

1 MB